ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ ФІРМОВОГО СТИЛЮ ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

  • Ірина Мазуркевич Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету https://orcid.org/0000-0001-6648-9994
Ключові слова: ресторанний бізнес, заклад ресторанного господарства, візуальний ефект, фірмовий стиль, бренд, алгоритм

Анотація

Стаття містить дослідження теоретичних аспектів розробки фірмового стилю на підприємствах ресторанного господарства. Фірмовий стиль є визначальним фактором успішного розвитку підприємства. Більшість науковців наголошують, що вдало сформований фірмовий стиль впливає на формування іміджевої складової закладу ресторанного господарства та в цілому впливає на ставлення споживачів до даного закладу. Сучасний ринок ресторанних послуг характеризується тим, що ринок перенасичений великою кількістю закладів ресторанного господарства, які надають схожі ресторанні послуги та реалізують схожу ресторанну продукції. Як наслідок, для споживачів при виборі того чи іншого закладу ресторанного господарства, на перший план виходить естетична задоволеність від відвідування. Визначено сутність фірмового стилю як важливого елементу формування бренду закладу ресторанного господарства. Наголошено, що кожне підприємство ресторанного бізнесу в сучасних умовах господарювання намагається сформувати особливий, неповторний фірмовий стиль та враховує специфіку їх діяльності та спектр послуг. Метою написання даного дослідження є вивчення алгоритму формування фірмового стилю на підприємствах ресторанного бізнесу. Визначено методичний інструментарій оцінки якісно сформованого фірмового стилю з позицій підвищення впізнаваності та довіри до закладу ресторанного господарства. Розробка фірмового стилю у різних його видах у поєднанні з високою якістю ресторанної продукції та послуг сприятиме формуванню підвищеної зацікавленості у потенційних споживачів та формуванню бренду закладу в цілому. З кожним роком все важче стає розробити унікальний та неповторний стиль для кожного типу закладів ресторанного господарства, проте споживачі готові платити за цю неповторність та унікальність. Саме тому розробка фірмового стилю потребує інноваційних рішень та постійного удосконалення, щоб залишатися результативним засобом вирішення стратегічних маркетингових завдань.

Посилання

Вольперт М. В., Шмадченко П. В., Жихор О. Б. Аналіз та напрями вдосконалення фірмового стилю ресторану «Наша дача». Науковий вісник Ужгородського Університету. Серія: Економіка. 2022. Випуск 1 (59). С. 73–78.

Житарюк М. Г. Реклама і зв’язки з громадськістю: конспект лекцій. Навчальний посібник. Вінниця, 2015. URL: https://przhyt.ucoz.ua/_ld/0/14_posibnyk_reklam.pdf (дата звернення: 24.04.2023)

Ковшова І. О., Кравченко А. В. Теоретичні основи оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємств. Бізнес-навігатор. 2018. № 3–2 (46). С. 7–11.

Литвинова С. Семантичний диференціал як метод наукового дослідження хмарноорієнтованого навчального середовища ЗНЗ. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2014. № 2 (13). С. 147–157.

Ніколаєва О. А., Ковшова І. О. Розвиток українського бренду одягу в Інтернет-просторі. Економіка і підприємництво. 2020. № 12. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2020/2_2020/22.pdf (дата звернення: 15.07.2023)

Розробка фірмового стилю: творчий процес і мистецтво сучасного дизайн-проектування. URL: https://docplayer.ru/66630196-Razrabotka-firmennogo-stilya-tvorcheskiyprocess-i-iskusstvo-sovremennogo-dizaynproektirovaniya.html (дата звернення: 22.07.2023).

Фірмовий стиль кав’ярні, ресторану і кафе. У чому особливість? URL: http://surl.li/kllhr (дата звернення: 25.08.2023).

Gardner R. C., Lalonde R. N., Negro A. M., Young M. Y. Ethnic stereotypes: implications of measurement strategy. Social cognition. 1988. № 1. P. 40–60.

Heise D. R. The semantic differential and attitude research. Chicago: Attitude Measurement, 1970. P. 235–253.

Williams J. E. Connotations of racial concepts and color names. Journal of personality and social psychology. 1966. № 5. P. 531–540.

Voljpert M. V., Shmadchenko P. V., Zhykhor O. B. (2022) Analiz ta naprjamy vdoskonalennja firmovogho stylju restoranu «Nasha dacha». Naukovyj visnyk Uzhghorodsjkogho Universytetu. Serija Ekonomika, no 1 (59), pp. 73–78.

Zhytarjuk M. Gh. (2015) Reklama i zvjazky z ghromadsjkistju: konspekt lekcij. Navchaljnyj posibnyk. Vinnycja. URL: https://przhyt.ucoz.ua/_ld/0/14_posibnyk_reklam.pdf (accessed: 24.04.2021).

Kovshova I. O., Kravchenko A. V. (2018) Teoretychni osnovy ocinky efektyvnosti marketynghovoji dijaljnosti pidpryjemstv. Biznes-navighator, no 3–2 (46), pp. 7–11.

Lytvynova S. (2014) Semantychnyj dyferencial jak metod naukovogho doslidzhennja khmarno orijentovanogho navchaljnogho seredovyshha ZNZ. Naukovyj visnyk melitopoljsjkogho derzhavnogho pedaghoghichnogho universytetu. Serija: Pedaghoghika, no 2 (13), pp. 147–157.

Nikolajeva O. A., Kovshova I. O. (2020) Rozvytok ukrajinsjkogho brendu odjaghu v Internet-prostori. Ekonomika i pidpryjemnyctvo, no. 12. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2020/2_2020/22.pdf (accessed: 15.07.2022).

Rozrobka firmovogho stylju: tvorchyj proces i mystectvo suchasnogho dyzajn-proektuvannja. URL: https://docplayer.ru/66630196-Razrabotka-firmennogo-stilya-tvorcheskiyprocess-i-iskusstvo-sovremennogo-dizaynproektirovaniya.html (accessed: 22.07.2022).

Firmovyj stylj kav'jarni, restoranu i kafe. U chomu osoblyvistj? URL: http://surl.li/kllhr (accessed: 25.08.2023).

Gardner R. C., Lalonde R. N., Negro A. M., Young M. Y. (1988) Ethnic stereotypes: implications of measurement strategy. Social cognition, no 1, pp. 40–60.

Heise D. R. (1970) The semantic differential and attitude research. Chicago: Attitude Measurement, pp. 235–253.

Williams J. E. (1966) Connotations of racial concepts and color names. Journal of personality and social psychology, no 5, pp. 531–540.

Переглядів статті: 180
Завантажень PDF: 67
Опубліковано
2023-09-20
Як цитувати
Мазуркевич, І. (2023). ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ ФІРМОВОГО СТИЛЮ ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА. Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry, (3 (9), 33-37. https://doi.org/10.32782/2708-4949.3(9).2023.5