СТРАТЕГІЇ РЕГУЛЮВАННЯ ОВЕРТУРИЗМУ В РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

Ключові слова: туризм, надмірне зростання, дестинація, концепція, стратегічне планування

Анотація

Безконтрольне зростання кількості туристів, що продовжується в деяких туристичних дестинаціях і нерівномірний розподіл попиту на туристичних потоках призводить до негативних наслідків і створює проблему надмірного туризму, яка набуває все більшого значення в глобальному масштабі. Мета дослідження - аналіз комплексу заходів, що враховує інтереси всіх суб'єктів індустрії туризму та зберігає історичні, культурні та природні пам'ятки, що становлять спадщину світового суспільства. Наголошено на важливості та необхідності збереження туристичної привабливості в умовах негативного прояву овертуризму. В роботі розглядаються різні підходи до розуміння сутності овертуризму, його наслідки та майбутні перспективи, а також напрямки вирішення зазначеної проблеми. Наголошено, що основним індикатором в оцінці овертуризму є показник пропускної спроможності (допустимого навантаження) дестинації, вивчення якого в даний час зміщується у бік психологічної складової – навантаження, що сприймається. Визначено оптимальну модель, яка дає можливість, використовуючи сукупність складових її конкретних параметрів, аналізувати ситуацію, що склалася в туристичній дестинації та прогнозувати надалі з метою створення механізму реалізації стратегії органів управління щодо запобігання чи подолання проблем розвитку території. дозволила узагальнити та систематизувати потенційно. Розглянуто комплекс стратегій та заходів, направлених на зменшення та подальше попередження надмірного туризму в європейських містах. Виокремлено стратегії, які запровадили відомі туристичні напрями для подолання надмірного туризму. Зазначено, що місцева влада туристичних дестинацій та представники світової туріндустрії повинні визнати, що існує певний компроміс щодо обмеження для зростання кількості туристів, що приїжджають, і значущості добробуту місцевих жителів над потребами глобального туристичного ланцюжка набагато вища. Без грамотного стратегічного планування та прогнозування розвитку туризму в дестинаціях досягти цього компромісу неможливо Дослідження також показує важливість політики та регулювання в контексті концепції надмірного туризму.

Посилання

Butler R. The Concept of a Tourist Area Cycle of Evolution: Implications for Management of Resources. Canadian Geographer. 1980. V. 24. № 1. P. 5–12

Capocchi A., Vallone C., Pierotti M. & Amaduzz A.. Overtourism: A Literature Review to Assess Implications and Future Perspectives. Sustainability. 2019. No. 11(12). DOI: https://doi.org/10.3390/su11123303

Goodwin H. The Challenge of Overtourism. Responsible Tourism Partnership Working, Paper 4, October, 2017 URL: https://haroldgoodwin.info/pubs/RTP’WP4Overtourism01’2017.pdf

Gülsen U., Yolcu H., Ataker P., Erçakar I., Acar S. Counteracting Overtourism Using Demarketing Tools: A Logit Analysis Based on Existing Literature. Sustainability. 2021. No. 13.

Koens K., Postma A., Papp B. Is overtourism overused? Understanding the impact of tourism in a city context. Sustainability. 2018. No. 10. P. 43–84

.Mihalic T. Conceptualising overtourism: A sustainability approach. Ann. Tour. Res. 2020. No. 84.

Milano C., Novelli M. & Cheer J.M. Overtourism and Tourismphobia: A Journey Through Four Decades of Tourism Development, Planning and Local Concerns. Tourism Planning & Development. 2019. Vol. 16(4). P. 353–357. DOI: https://doi.org/10.1080/21568316.2019.1599604

.Nepal R., Nepal S. K. Managing overtourism through economic taxation: Policy lessons from five countries. Tour. Geogr. 2019. No. 23. P. 1094–1115

Overtourism? Understanding and Managing Urban Tourism Growth beyond Perceptions. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284420070

The Authority on World Travel & Tourism. URL: https://www.wttc.org/publications/2019/destination-2030/

Overtourism? Understanding and Managing Urban Tourism Growth Beyond Perceptions: Executive Summary; UNWTO: Madrid, Spain, 2018. P. 4

Tourism statistics database. URL: https://www.unwto.org/tourism-statistics/keytourism-statistics

WTTC & McKinsey Company. Coping With Success: Managing Overcrowding In Tourism Destinations. URL: https://www.wttc.org/-/media/files/reports/policy-research/coping-with-success-managing-overcrowding-in-tourismdestinations-2017.pdf/

Butler R. (1980) The Concept of a Tourist Area Cycle of Evolution: Implications for Management of Resources. Canadian Geographer, v. 24, no. 1, pp. 5–12.

Capocchi A., Vallone C., Pierotti M. & Amaduzz A. (2019) Overtourism: A Literature Review to Assess Implications and Future Perspectives. Sustainability, no. 11(12). DOI: https://doi.org/10.3390/su11123303

Goodwin H. (October, 2017) The Challenge of Overtourism. Responsible Tourism Partnership Working. Paper 4. Available at: https://haroldgoodwin.info/pubs/RTP’WP4Overtourism01’2017.pdf

Gülsen U., Yolcu H., Ataker P., Erçakar I., Acar S. (2021) Counteracting Overtourism Using Demarketing Tools: A Logit Analysis Based on Existing Literature. Sustainability, no, 13.

Koens K., Postma A., Papp B. (2018) Is overtourism overused? Understanding the impact of tourism in a city context. Sustainability, no. 10, pp. 43–84.

.Mihalic T. (2020) Conceptualising overtourism: A sustainability approach. Ann. Tour. Res., no. 84.

Milano C., Novelli M. & Cheer J. M. (2019) Overtourism and Tourismphobia: A Journey Through Four Decades of Tourism Development, Planning and Local Concerns. Tourism Planning & Development, vol. 16(4), pp. 353–357. DOI: https://doi.org/10.1080/21568316.2019.1599604

.Nepal R., Nepal S. K. (2019) Managing overtourism through economic taxation: Policy lessons from five countries. Tour. Geogr., no. 23, pp. 1094–1115.

Overtourism? Understanding and Managing Urban Tourism Growth beyond Perceptions. Available at: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284420070

The Authority on World Travel & Tourism. Available at: https://www.wttc.org/publications/2019/destination-2030/

UNWTO (2018) Overtourism? Understanding and Managing Urban Tourism Growth Beyond Perceptions: Executive Summary; UNWTO: Madrid, Spain, p. 4

Tourism statistics database. URL: https://www.unwto.org/tourism-statistics/keytourism-statistics

WTTC & McKinsey Company (2017) Coping With Success: Managing Overcrowding In Tourism Destinations. URL: https://www.wttc.org/-/media/files/reports/policy-research/coping-with-success-managing-overcrowding-in-tourismdestinations-2017.pdf/

Переглядів статті: 39
Завантажень PDF: 26
Опубліковано
2023-12-25
Як цитувати
Омельченко, Г. (2023). СТРАТЕГІЇ РЕГУЛЮВАННЯ ОВЕРТУРИЗМУ В РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ. Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry, (4 (10), 27-31. https://doi.org/10.32782/2708-4949.4(10).2023.3