ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ВІДВІДУВАНОСТІ ЯК ВАЖЛИВОГО КРИТЕРІЮ ІВЕНТ МЕНЕДЖМЕНТУ В СФЕРІ ПОСЛУГ

Ключові слова: офф-лайн заходи, івент заходи, подієвий туризм, планування подій, відвідуваність, управління, прогнози

Анотація

У статті розглянуто визначення показників відвідуваності як важливого критерію івент-менеджменту. Сучасність корегує нові вимоги до обслуговування різних заходів. Одним із критеріїв успішного проведення івент-заходу є визначення прогнозованої кількості відвідувачів. Кількість гостей одного івент-заходу не є невідомою величиною, так само як і не є наслідком збігу обставин. Якісний менеджмент заходу характеризується тим, що кількість відвідувачів може бути передбачена максимально точно, адже ця кількість гостей планується з точки зору оптимального івент-заходу. Крім того кількість відвідувачів можна оптимізувати, керуючи нею перед самим заходом і в процесі його проведення, відхилення в кількості гостей вимагають усвідомленої реакції. Концепції, теоретичні методи та основи застосування методів визначення показників відвідуваності івент-заходів часто розглядаються вітчизняними та зарубіжними вченими, що свідчить про необхідність вирішення різноманітних задач у цьому контексті. Розроблено критерії для прогнозування кількості відвідувачів івент-заходу. Правильне визначення кількості гостей важливе в зв’язку з тим, що порожні зали настільки ж критичні для сприйняття події, як і довгі черги. Для фінансового успіху необхідна велика кількість учасників, але перевищення допустимої місткості загрожує різного роду ризиками і проблемами. Визначено важливість показників відвідуваності: середня тривалість перебування, середня кількість відвідувачів, відносна тривалість перебування, коефіцієнт відвідувачів, коефіцієнт варіації, пікова зайнятість, середня зайнятість, заповнюваність. Це дозволяє підрозділам івент-менеджменту та керівникам бізнесу налаштовувати ресурси, процедури, показники, стандарти тощо, необхідні для ефективнішої реалізації заходів. При тривалому або подовженому заході за даними критеріями можуть бути оцінені певні складові частини заходу, дні або місця їх проведення. Завдяки цьому виділяються основні «центри тяжіння» (зони з високою кількістю відвідувачів) і «вузькі місця» (зони з високим ступенем використання місткості).

Посилання

4 Goals to Set for Your Event Planning Business This Year. 2017. Available at: https://www.qceventplanning.com/blog/2017/12/4-goals-set-event-planning-business-year/

7 Characteristics of a Successful Event. Attendee Events. Available at: https://attendee.events/7-characteristics-successful-event/

The 10 Event Management Skills Event Managers Need. Eventbrite. Available at: https://www.eventbrite.co.uk/blog/qualities-successful-event-managers-ds00/

The Different Types of Events: A Comprehensive List. Eventbrite. Available at: https://www.eventbrite.co.uk/blog/the-different-types-of-events-ds00/

Fedorenko, V. H. (2015) Menedzhment [Management]. Kyiv: Alerta. [in Ukrainian]

Follett, M. (2014) Dynamic Administration: The Collected Papers of Mary Parker Follett. Eastford: Martino Fine Books.

Eventbrite. The 10 Event Management Skills Event Managers Need. Available at: https://www.eventbrite.co.uk/blog/qualities-successful-eventmanagers-ds00

Kuzmin, O. Ie., & Melnyk, O. H. (2007) Teoretychni ta prykladni zasady menedzhmentu [Theoretical and applied principles of management]. Lviv: Lviv Polytechnic National University, «Intelekt-Zahid». [in Ukrainian]

Lampel, J., Shamsie, J.& Shapira Z. (2009) Experiencing the improbable: Rare events and organizational learning. In: Organization Science, 20, 835–845.

Griffin, L. J. (1992) Temporality, events and explanation in historical sociology: An intro-duction. In: Sociological Methods & Research, 20, 403–427.

Honchar, L., Neilenko, S., Zarakhovskyi, O., Zavadynska, O., & Litovka-Demenina, S. (2021) Global trends in the development of business services and their efficiency level. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 11, 108–114.

Oliver, A. L., &Montgomery, K. (2008) Using fieldconfiguring events for sense-making: A cognitive network approach. In: Journal of Management Studies, 45, 1147–1167.

Getz D., Andersson T. (2009) Editorial to the special issue on festival management. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 9, 109–111.

Tytova N. V. (2013) Dilovyituryzm v Ukraini: osnovni problem rozvytku ta shliakhy yikhnoho vyrishennia [Business tourism in Ukraine: main problems of development and ways of their solution]. Economics and management of the culture, 1, 67–74. [in Ukrainian]

Vovk L. P. (2017) Perspektyvy rozvytku dilovoho turyzmu v Ukraini [Business tourism development prospects in Ukraine]. Proceedings from: IV Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia «Suchasni problem i perspektyvy ekonomichno i dynamiky» – The Fourth Ukrainian scientific and practical conference«Modern problems and prospects of economic dynamics». (pp. 270–271). Uman: VPC «Vizavi». [in Ukrainian]

Popovych, S. (2008) Industriia mizhnarodnoho turyzmu ta yoho rozvytok za suchasnykh umov [The international tourism industry and its development in modern conditions]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mizhnarodni vidnosyny – Bulletin of Lviv University. Series: International Relations, 24, 252–255 [in Ukrainian].

Antiushko D., Bozhko T., Shapovalova N. (2021) Nutritional value of a dry soluble gerodietetic product for enteral nutrition. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. № 5. P. 35–42.

Cherevko O. І. (2017) Іnnovacіjnі tekhnologії harchovoї produkcії funkcіonal'nogo priznachennya. Harkіv: HDUHT, 591 p.

Yatsenko V. M. (2017) Financial-economic and innovative support of entrepreneurship development in the spheres of economy, tourism and hotel-restaurant business. Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom. 619 p.

Chepurda H. M. (2021) Stratehii staloho rozvytku v turyzmi ta hotelno-restorannomu biznesi: mozhlyvosti i problemy zaprovadzhennia v Ukraini. Cherkasy: ChDTU, 189 p.

4 Goals to Set for Your Event Planning Business This Year. 2017. URL: https://www.qceventplanning.com/blog/2017/12/4-goals-set-event-planning-business-year/ (дата звернення: 3.02.2022).

7 Characteristics of a Successful Event. Attendee Events. 2016. URL: https://attendee.events/7-characteristics-successful-event/ (дата звернення: 7.02.2022).

The 10 Event Management Skills Event Managers Need. Eventbrite. 2018. URL: https://www.eventbrite.co.uk/ blog/qualities-successful-event-managers-ds00/ (дата звернення: 12.02.2022).

The Different Types of Events: A Comprehensive List. Eventbrite. 2018. URL: https://www.eventbrite.co.uk/blog/the-different-types-of-events-ds00/ (дата звернення: 19.02.2022).

Федоренко В. Г. Менеджмент : підручник. Київ : Алерта, 2015. 492 с.

Follett M. P. Dynamic Administration: The Collected Papers of Mary Parker Follett. Eastford : Martino Fine Books, 2014. 100 р.

Eventbrite. The 10 Event Management Skills Event Managers Need. 2019. URL: https://www.eventbrite.co.uk/blog/qualities-successful-event-managersds00 (дата звернення: 26.02.2022).

Кузьмін О. Є., Мельник О. Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту : навчальний посібник. Львів : Національний університет «Львівськаполітехніка»; Інтелект-Захід, 2007. 384 с.

Lampel J., Shamsie J., Shapira Z. Experiencing the improbable: Rare events and organizational learning. Organization Science. 2009. № 20. P. 835–845.

Griffin L. J. Temporality, events and explanation in historical sociology: An intro-duction. Sociological Methods & Research. 1992. № 20. P. 403–427.

Honchar L., Neilenko S., Zarakhovskyi O., Zavadynska O., Litovka-Demenina S. Global trends in the development of business services and their efficiency level. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 2021. Vol. 11. № 2-XXIV. Р. 108–114.

Oliver A.L., Montgomery K. Using field-configuring events for sense-making: A cognitive network approach. Journal of Management Studies. 2008. Vol. 45. P. 1147–1167.

Getz D., Andersson T. Editorial to the special issue on festival management. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. 2009. Vol. 9. P. 109–111.

Титова Н. В. Діловий туризм в Україні: основні проблеми розвитку та шляхи їхнього вирішення. Економіка і менеджмент культури. 2013. № 1. С. 67–74.

Вовк Л. П. Перспективи розвитку ділового туризму в Україні. Сучасніпроблеми і перспективи економічної динаміки : матеріали IV всеукр.наук.-практ.конф., м. Умань, 30 листопада – 1 грудня 2017 р. Умань : ВПЦ «Візаві», 2017. С. 270–271.

Попович С. Індустрія міжнародного туризму та його розвиток за сучасних умов. Вісник Львівського університету. Серія: Міжнародні відносини. 2008. № 24. С. 252–255.

Antiushko D., Bozhko T., Shapovalova N. Nutritional value of a dry soluble gerodietetic product for enteral nutrition. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2021. № 5. P. 35–42.

Черевко О. І. Інноваційні технології харчової продукції функціонального призначення. Харків : ХДУХТ, 2017. 591 c.

Yatsenko V. M. Financial-economic and innovative support of entrepreneurship development in the spheres of economy, tourism and hotel-restaurant business. Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom. 2017. 619 p.

Чепурда Г. М. Стратегії сталого розвитку в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі: можливості і проблеми запровадження в Україні. Черкаси : ЧДТУ, 2021. 189 с.

Переглядів статті: 119
Завантажень PDF: 130
Опубліковано
2023-09-20
Як цитувати
Веретюк, К., Неілеко, С., Антоненко, А., & Зараховський, О. (2023). ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ВІДВІДУВАНОСТІ ЯК ВАЖЛИВОГО КРИТЕРІЮ ІВЕНТ МЕНЕДЖМЕНТУ В СФЕРІ ПОСЛУГ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, (3 (9), 49-54. https://doi.org/10.32782/2708-4949.3(9).2023.8