МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ У РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Ключові слова: маркетингові інновації, ресторанний бізнес, цифровізація, персоналізація, лояльність, інтеграція

Анотація

Метою статті є аналіз сучасних трендів і технологій, які інтегруються у ресторанний бізнес з метою залучення клієнтів, підвищення їх активності та лояльності, зміцнення конкурентних позицій на ринку. У статті досліджено сучасні аспекти впровадження маркетингових інновацій у ресторанному бізнесі. Наголошено на актуальності теми дослідження, що пов’язано з динамічним розвитком індустрії гостинності, зміною споживчих вподобань і формату споживання їжі, впливом глобальних технологічних трендів, широким впровадженням цифрових технологій, таких як мобільні додатки, QR-меню, доставка через різноманітні платформи тощо. Розглянуто сучасні підходи та тенденції, що сприяють підвищенню конкурентоспроможності закладів ресторанного господарства, покращенню якості обслуговування, залученню нових клієнтів та формуванню високого рівня лояльності постійних відвідувачів. Висвітлено успішні приклади впровадження маркетингових інновацій та їх влив на ресторанний бізнес. Проаналізовано сучасні тренди, такі як персоналізований підхід до клієнтів, використання цифрових платформ, впровадження елементів гейміфікації, використання мобільних додатків, штучного інтелекту, чат-ботів для взаємодії з клієнтами та вивчення поведінки споживачів, інтерактивний маркетинг (AR/VR для перегляду меню або віртуальних турів). Особлива увага приділена ролі соціальних мереж (Instagram, TikTok, Facebook) для просування закладів ресторанного господарства. Детально розглядаються сучасні інструменти контент-маркетингу, включаючи створення вірусного контенту, співпрацю з блогерами та інфлюенсерами, з метою формування бренду ресторану. Крім того, підкреслюється важливість програм лояльності та інноваційного клієнтського досвіду. У статті також аналізуються екологічні та соціальні аспекти, які впливають на маркетингові кампанії. Зокрема, йдеться про тренд на сталий розвиток, використання локальних і органічних продуктів, просування екологічної ініціативи «EcoFriendly» та концепції «farm-to-table», а також підкреслення соціальної відповідальності ресторану. Результати дослідження свідчать про те, що адаптація до сучасних потреб ринку, інтеграція новітніх технологій та інноваційний підхід до управління маркетингом є ключовими факторами успіху в ресторанному бізнесі. Тема дослідження дозволяє розкрити нові можливості для ресторанного бізнесу, оптимізувати маркетингові витрати та створити унікальні конкурентні переваги.

Посилання

1. Гросул В., Балацька Н. Digital-маркетинг як дієвий інструмент антикризового розвитку підприємства ресторанного бізнесу в період пандемії та її рецесії. Підприємництво та інновації. 2020. № 11-2. C. 7–12. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.20
2. Д’яконова А.К., Тітомир Л.А., Жовтяк К.О. Інноваційні технології як фактор формування стратегії управління якістю послуг в готельно-ресторанному бізнесі. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-22
3. Завадинська О.Ю. Інноваційні технології господарювання в ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2018. № 2. C. 93-102. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/zavadynska2.htm
4. Кащук К.М., Мосійчук І.В., Саух І.В. Сучасні технології управління в готельно-ресторанному бізнесі: практики та інновації. БізнесІнформ. 2023. № 6. С. 93–99. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-6-93-99
5. Коваленко Л.Г., Нагернюк Д.В. Потенціал закладів ресторанного господарства у формування споживчої лояльності. Інфраструктура ринку. 2021. Вип. 60. С. 95–98. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct60-18
6. Коваль Л.М., Заячковська Г.А. Маркетингові інновації закладів ресторанного бізнесу. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. Вип. 3. Ч. 2. С. 128–133. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-3-38
7. Поворознюк І. Інноваційні технології в ресторанному бізнесі. Економіка та суспільство. 2021. No. (30). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-17
8. Порсюрова І.П., Ботін М.С. Маркетингові дослідження як інструмент інноваційного розвитку закладів ресторанного бізнесу. БізнесІнформ. 2024. № 4. C. 360-366. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-4-360-366
9. Рябенька М.О., Мазуркевич І.О. Управління лояльністю споживачів у сфері ресторанного бізнесу. Наука і техніка сьогодні. 2023. No. 12(26). С. 305–314. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-12(26)-305-314
10. Фостолович В.А., Боцян Т.В. Місце цифрових трендів в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Економіка. Управління. Інновації. 2022. № 31. DOI: https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2022-2(31)-9
11. Carlisle S., Ivanov S. and Dijkmans C. The digital skills divide: evidence from the European tourism industry. Journal of Tourism Futures. 2023. Vol. 9 No. 2. P. 240-266. DOI: https://doi.org/10.1108/JTF-07-2020-0114
12. Jagwan S.S. Digital marketing practices adoption in the hospitality industry in Garhwal Region Uttarakhand. International Journal of Hospitality Management and Science. 2023. No. 1(1). P. 115-118.
13. Moro S., Rita P., & Vala B. Predicting social media performance metrics and evaluation of the impact on brand building: A data mining approach. Journal of Business Research. 2016. Volume 69. Issue 9. P. 3341-3351. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.02.010
14. Rezaei M., Gündüz C., Ghamgui N., Pironti M. and Kliestik T. Navigating change: examining the influence of COVID-19 on knowledge-sharing dynamics in family firms within the restaurant and fast-food industry. Journal of Knowledge Management. 2024. Vol. 28. No. 7. P. 1978-1995. DOI: https://doi.org/10.1108/JKM-09-2023-0815
15. Robinson C., Abbott J.A., Shoemaker S. Recreating cheers: an analysis of relationship marketing as an effective marketing technique for quick service restaurants. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2015. No. 17(7). P. 590–599.
16. Shiwangi Singh, Gurtej Singh & Sanjay Dhir. Impact of digital marketing on the competitiveness of the restaurant industry. Journal of Foodservice Business Research. 2022. DOI: https://doi.org/10.1080/15378020.2022.2077088
1. Hrosul V., Balatska N. (2020). Digital-marketynh yak diievyi instrument antykryzovoho rozvytku pidpryiemstva restorannoho biznesu v period pandemii ta yii retsesii [Digital marketing as an effective tool of anti-crisis development of the restaurant business enterprise during the pandemic and its recession]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and innovation, vol. 11-2, pp. 7–12. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.20
2. Diakonova A. K., Titomyr L. A., Zhovtiak K. O. (2023). Innovatsiini tekhnolohii yak faktor formuvannia stratehii upravlinnia yakistiu posluh v hotelno-restorannomu biznesi [Innovative technologies as a factor in the formation of service quality management strategy in the hotel and restaurant business]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-22
3. Zavadynska O. Iu. (2018). Innovatsiini tekhnolohii hospodariuvannia v restorannomu biznesi [Innovative technology management in the restaurant business]. Restorannyi i hotelnyi konsaltynh. Innovatsii – Restaurant and hotel consulting. Innovations, vol. 2, pp. 93-102. Available at: https://tourlib.net/statti_ukr/zavadynska2.htm
4. Kashchuk K. M., Mosiichuk I. V., Saukh I. V. (2023). Suchasni tekhnolohii upravlinnia v hotelno-restorannomu biznesi: praktyky ta innovatsii [Modern management technologies in the hotel and restaurant business: practices and innovations]. BiznesInform – BusinessInform, vol. 6, pp. 93–99. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-6-93-99
5. Kovalenko L. H., Naherniuk D. V. (2021). Potentsial zakladiv restorannoho hospodarstva u formuvannia spozhyvchoi loialnosti [Potential of restaurants business establishments in the formation of customer loyalty]. Infrastruktura rynku – Market infrastructure, vol. 60, pp. 95–98. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct60-18
6. Koval L. M., Zaiachkovska H. A. (2020). Marketynhovi innovatsii zakladiv restorannoho biznesu [Marketing innovations in restaurant business]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi – Problems of a systemic approach in the economy, vol. 3 (2), pp. 128–133. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-3-38
7. Povorozniuk I. (2021). Innovatsiini tekhnolohii v restorannomu biznesi [Innovative technologies in restaurant business]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 30. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-17
8. Porsiurova I. P., Botin M. S. (2024). Marketynhovi doslidzhennia yak instrument innovatsiinoho rozvytku zakladiv restorannoho biznesu [Marketing researches as a tool for innovative development of restaurant business establishments]. BiznesInform – BusinessInform, vol. 4, pp. 360-366. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-4-360-366
9. Riabenka M. O., Mazurkevych I. O. (2023). Upravlinnia loialnistiu spozhyvachiv u sferi restorannoho biznesu [Customer loyalty management in the restaurant business]. Nauka i tekhnika sohodni – Science and technology today, vol. 12(26), pp. 305–314. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-12(26)-305-314
10. Fostolovych V. A., Botsian T. V. (2022). Mistse tsyfrovykh trendiv v sferi hotelno-restorannoho biznesu [Place of digital trends in the sphere of hotel and restaurant business]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii – Economics. Management. Innovations, vol. 31. DOI: https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2022-2(31)-9
11. Carlisle S., Ivanov S. and Dijkmans C. (2023). The digital skills divide: evidence from the European tourism industry, Journal of Tourism Futures, vol. 9, no. 2, pp. 240-266. DOI: https://doi.org/10.1108/JTF-07-2020-0114
12. Jagwan S. S. (2023). Digital marketing practices adoption in the hospitality industry in Garhwal Region Uttarakhand. International Journal of Hospitality Management and Science, no. 1(1), pp. 115-118.
13. Moro S., Rita P., & Vala B. (2016). Predicting social media performance metrics and evaluation of the impact on brand building: A data mining approach, Journal of Business Research, volume 69, issue 9, pp. 3341-3351. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.02.010
14. Rezaei M., Gündüz C., Ghamgui N., Pironti M. and Kliestik T. (2024). Navigating change: examining the influence of COVID-19 on knowledge-sharing dynamics in family firms within the restaurant and fast-food industry, Journal of Knowledge Management, vol. 28, no. 7, pp. 1978-1995. DOI: https://doi.org/10.1108/JKM-09-2023-0815
15. Robinson C., Abbott J. A., Shoemaker S. (2015). Recreating cheers: an analysis of relationship marketing as an effective marketing technique for quick service restaurants. International Journal of Contemporary Hospitality Management, no. 17(7), pp. 590–599.
16. Shiwangi Singh, Gurtej Singh & Sanjay Dhir (2022). Impact of digital marketing on the competitiveness of the restaurant industry, Journal of Foodservice Business Research. DOI: https://doi.org/10.1080/15378020.2022.2077088
Переглядів статті: 15
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2025-02-19
Як цитувати
Кушнірук, Г., & Худоба, В. (2025). МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ У РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, (1 (15), 58-63. https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(15).2025.10