ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ СФЕРИ HORECA У ВІЙСЬКОВИЙ ПЕРІОД

Ключові слова: HoReCa, сфера, ресторан, готель, кафе, діагностика, стратегія, управління

Анотація

У статті розкрито змістовну характеристику поняття HoReCa у сфері обслуговування, фактори розвитку сфери HoReCa у військовий період, проведено аналітичне дослідження сфери HoReCa, розкрито характеристику діяльності сфери HoReCa у сучасний період, запропоновано шляхи розвитку сфери HoReCa в Україні у воєнний період. Основною метою проведеного дослідження є визначення особливостей стратегічної діагностики сфери HoReCa у військовий період. Проведений аналіз наукових джерел по напряму розвитку сфери HoReCa свідчить, в публікаціях висвітлені недостатні елементи, що характеризують діяльність готелів, ресторанів, кафе у військовий період. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми стратегічної діагностики сфери HoReCa у військовий період передбачає наявність широкого спектру питань, що пов’язані з послугами аутсортингу, дослідженні недостатньо. Актуальність висвітлення проблеми є важливим у сфері HoReCa з точки зору сфери обслуговування, і передбачає 70% завантаженості під корпоративні замовлення. Дослідження сфери HоReCa у військовий період більш спрямований на кейтеринг. У процесі дослідження використовувалися економіко-статистичні дані, порівняння, узагальнення, конкретизація, синтезу та аналізу. Періодом дослідження обрано реальний час, напрямок розвитку якого передбачає вищий рівень послуг, зацікавлені особи, які інвестували гроші в цю галузь, можуть готуватися до зростання доходів. Ринок української їжі поза місцем проживання прямує до перспективного розвитку. Сфера HoReCa займає лідерські позиції та є показником розвитку, в ресторані/кафе на одне місце припадає 30 мешканців, це характерне для України, у Європі ця черга сягає вісім гостей за стіл. Об’єктом дослідження обрано діяльність сфери HoReCa. Дослідження підтверджує та теоретично доводить, що сфера HoReCa має свої переваги та недоліки. Результати проведеного дослідження можуть бути актуальними для гравців ринку, котрі позиціонують себе директорами різних закладів, що по’вязані з харчуванням різних форматів, громадськості, для тих, хто тільки збирається виходити на даний ринок, або шукають перспективний бізнес-план, так і для прямих споживачів сфери послуг,що шукають тренди у сфері HoReCa.

Посилання

Герасимчук В.Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання: навч. посіб. Київ : КНЕУ, 2000. 360 с.

Довгань Л.Є., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління: навч. посіб. Київ : Центр навч. літ., 2009. 440 с.

Що таке ХОРЕКА (HORECA). URL: https://gastroshop.com.ua/ua/chto-takoe-horeca (дата звернення: 25.05.2023).

Цікаві факти про ХОРЕКА (HORECA) та що це взагалі таке. URL: https://liza.ua/uk/materialyi-na-ukrainskom-yazyike/czikavi-fakti-pro-horeka-horeca-ta-shho-cze-vzagali-take/ (дата звернення: 20.04.2023).

HORECA (ХОРЕКА): Що це таке і як це працює? URL: https://marketer.ua/ua/what-is-horeca-and-how-does-it-work/ (дата звернення: 10.04.2023).

Прогнози готельного бізнесу у військовий період. URL: https://hotel-solution.com.ua/news/prognozi-gotelьnogo-biznesu-u-vijsьkovij-period (дата звернення: 10.03.2023).

Працює лише 73% від кількості закладів, які були відкриті в лютомУ. URL: https://horeca-ukraine.com/pracjuie-lishe-73-vid-kilkosti-zakladiv-jaki-buli-vidkriti-v-ljutomu/ (дата звернення: 25.04.2023).

HoReCa Angels допомагають українцям знайти роботу в готельно-ресторанній сфері за кордоном. URL: https://posteat.ua/news/horeca-angels-dopomagayut-ukraїncyam-znajti-robotu-v-gotelno-restorannij-sferi-za-kordonom/ (дата звернення: 25.05.2023).

Сидорук С.В. Стратегічний менеджменті та маркетинг HoReCa: конспект лекцій для здобувачів другого (магістерського) рівня освітньо-професійної програми «Готельно-ресторанна справа» галузі знань 24 Сфера обслуговування спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа денної та заочної форм навчання. Луцьк : Луцький НТУ, 2022. 120с.

HAJobsBank URL: https://hajobsbank.notion.site/hajobsbank/ed4fb386f6ad48fdaeb53e292099135e?v=d1427f2b6d5f4188998502ce9f096647 (дата звернення: 25.04.2023).

Gerasymchuk V.G. (2000) Strategic management of the enterprise. Graphical modeling: a textbook. Kyiv: KNEU. 360 р.

Dovgan L.E., Karakai Y.V., Artemenko L.P. (2009) Strategic management: a textbook. Kyiv: Center for Educational Literature. 440 р.

What is HORECA? Available at: https://gastroshop.com.ua/ua/chto-takoe-horeca (accessed May 25, 2023).

Interesting facts about HORECA and what it is. Available at: https://liza.ua/uk/materialyi-na-ukrainskom-yazyike/czikavi-fakti-pro-horeka-horeca-ta-shho-cze-vzagali-take/ (accessed April 20, 2023).

HORECA: What is it and how does it work? Available at: https://marketer.ua/ua/what-is-horeca-and-how-does-it-work/ (accessed April 10, 2023).

Forecasts of the hotel business in the war period. Available at: https://hotel-solution.com.ua/news/prognozi-gotelьnogo-biznesu-u-vijsьkovij-period (accessed March 10, 2023).

Only 73% of the number of establishments that were opened in February are working. Available at: https://horeca-ukraine.com/pracjuie-lishe-73-vid-kilkosti-zakladiv-jaki-buli-vidkriti-v-ljutomu/ (accessed May 25, 2023).

HoReCa Angels help Ukrainians find jobs in the hotel and restaurant industry abroad. Available at: https://posteat.ua/news/horeca-angels-dopomagayut-ukraїncyam-znajti-robotu-v-gotelno-restorannij-sferi-za-kordonom/ (accessed May 25, 2023).

Sidoruk S.V. (2022) Strategic management and marketing of HoReCa: lecture notes for applicants for the second (master's) level of the educational and professional program "Hotel and restaurant business", field of knowledge 24 Service industry, specialty 241 Hotel and restaurant business, full-time and part-time. Lutsk: Lutsk NTU. 120 p.

HAJobsBank Available at: https://hajobsbank.notion.site/hajobsbank/ed4fb386f6ad48fdaeb53e292099135e?v=d1427f2b6d5f4188998502ce9f096647 (accessed April 25, 2023).

Переглядів статті: 117
Завантажень PDF: 131
Опубліковано
2023-06-28
Як цитувати
Сидорук, С., Матвійчук, Л., & Лепкий, М. (2023). ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ СФЕРИ HORECA У ВІЙСЬКОВИЙ ПЕРІОД. Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry, (2 (8), 5-11. https://doi.org/10.32782/2708-4949.2(8).2023.1