РОЛЬ СВІТОВИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
Анотація
У готельно-ресторанному бізнесі інноваційні технології відіграють вирішальну роль у поліпшенні якості обслуговування та оптимізації управління. Перш за все, впровадження інформаційних систем управління дозволяє автоматизувати багато рутинних процесів, що звільняє час персоналу для якісного обслуговування клієнтів. Мета статті – виявити вплив інноваційних технологій на ефективність та конкурентоспроможність готельно-ресторанного бізнесу. Варто відзначити, що використання технологій інтернету речей дозволяє створювати «розумні» готелі, де керування освітленням, кондиціонуванням повітря та іншими системами здійснюється автоматично залежно від умов і переваг клієнтів. Крім того, застосування штучного інтелекту в готельно-ресторанному бізнесі дозволяє аналізувати дані про споживачів, їхні уподобання та звички, що сприяє більш індивідуалізованому обслуговуванню. Не менш важливою є роль віртуальної реальності та розширеної реальності в готельному бізнесі. Вони дозволяють клієнтам зазирнути в номери та ресторани ще до прибуття, а також взаємодіяти з об'єктами та послугами в нових умовах. Результати дослідження підтверджують, що впровадження інноваційних технологій у готельно-ресторанному бізнесі сприяє значному підвищенню задоволеності клієнтів. Аналіз даних показує, що автоматизація процесів, використання IoT-технологій, штучного інтелекту та віртуальної реальності прискорюють обслуговування, підвищують персоналізацію послуг та роблять досвід відвідувачів більш комфортним. Результати дослідження свідчать про те, що інноваційні технології мають великий потенціал для трансформації готельно-ресторанного бізнесу, покращення якості обслуговування та забезпечення задоволеності клієнтів, що є важливими чинниками успіху у цій сфері. Відзначено, що інноваційні технології в готельно-ресторанному бізнесі не лише підвищують ефективність управління та забезпечують більш комфортне перебування клієнтів, але й відкривають нові можливості для розвитку та конкурентної переваги на ринку. Зроблено підсумок про те, що інноваційні технології мають потенціал перетворити готельно-ресторанний бізнес, забезпечуючи більшу ефективність, покращену якість обслуговування та більшу конкурентоспроможність.
Посилання
Бишовець Л.Г., Куракін О.Б., Крижанівський А І. Інноваційні технології обслуговування в сучасному ресторанному бізнесі. Харків : Новий курс. 2020. С. 53 58.
Бойко В.О., Лізон Д.Г. Використання інформаційних технологій при наданні послуг у ресторанному бізнесі. Філософські обрії сьогодення: Міжнародна науково-практична конференція (18 листопада 2021 р.). Херсон : ХДАЕУ. 2021. С. 9 10.
Гірняк Л., Глагола В. Сучасний стан, перспективи та тенденції розвитку ресторанного господарства в Україні. Інфраструктура ринку. 2018. Вип. 16. С. 71 77.
Гребенюк Г.М., Чаркіна Т.Ю., Марценюк Л.В., Пікуліна О.В. Інноваційний підхід до розвитку туризму та готельно-ресторанного бізнесу України в умовах кризи. Агросвіт. 2021. № 5-6. С. 57 62.
Гросул В., Балацька Н. Digital-маркетинг як дієвий інструмент антикризового розвитку підприємства ресторанного бізнесу в період пандемії та її рецесії. Підприємництво та інновації. 2020. № 11-2. C. 7 12.
Гросул В.А. Інноваційні технології оновлення бізнес-моделі підприємства ресторанного господарства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип. 27. Ч. 1. С. 39 44.
Давидова О. Особливості застосування інновацій у розвиток туристичної галузі України. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Економіка». 2015. № 7. С. 65 69.
Кащук К.М., Мосійчук І.В., Саух І.В. Сучасні технології управління в готельно-ресторанному бізнесі: практики та інновації. Бізнес інформ. 2023. № 6. С. 93 99.
Рижик І.О., Глєбова А.О., Синягівська В.С. Особливості формування моделі управління бізнес-процесами підприємства сфери послуг. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. № 1(24). С. 152 160.
Романуха О.М., Мастабай Н.С. Використання нейромереж у готельно-ресторанному бізнесі. Ефективна економіка. 2023. № 9. URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2182/2210
Семчук Ж.В., Петрик І.В. Економіка інновацій у сфері туризму. Академічні візії. 2022. № 4–5. С. 63 69.
Фостолович В.А., Боцян Т.В. Місце цифрових трендів в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Економіка. Управління. Інновації. 2022. № 31 URL: http://eprints.zu.edu.ua/35878/
Чаркіна Т.Ю., Марценюк Л.В., Задоя В.О., Пікуліна О.В. Стратегічні напрями управління готельно-ресторанним бізнесом в умовах кризи. Економіка та держава. 2021. № 2. С. 19 23.
Шацька З.Я., Семко В.В. Впровадження нових технологій на вітчизняних підприємствах. Сучасні детермінанти розвитку бізнес-процесів в Україні: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Київ, 24 травня 2017 року) Київ: КНУТД. 2017. С. 370 373.
Якушев О. Інноваційні технології в управлінні бізнес-процесами підприємств сфери готельно-ресторанних та туристичних послуг. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2020. № 3.2. С. 195 208.
Byshovets L. H., Kurakin O. B., Kryzhanivskyi A. I. (2020) Innovatsiini tekhnolohii obsluhovuvannia v suchasnomu restorannomu biznesi [Innovative service technologies in the modern restaurant business]. Kharkiv: Novyi kurs, pp. 53 58.
Boiko V. O., Lizon D. H. (November 18, 2021) Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii pry nadanni posluh u restorannomu biznesi [The use of information technology in the provision of services in the restaurant business]. Filosofski obrii sohodennia: Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia. Kherson: KhDAEU, pp. 9 10.
Hirniak L., Hlahola V. (2018) Suchasnyi stan, perspektyvy ta tendentsii rozvytku restorannoho hospodarstva v Ukraini [Current state, prospects and trends of the restaurant industry in Ukraine]. Infrastruktura rynku, no. 16, pp. 71 77.
Hrebeniuk H. M., Charkina T. Yu., Martseniuk L. V., Pikulina O. V. (2021) Innovatsiinyi pidkhid do rozvytku turyzmu ta hotelno-restorannoho biznesu Ukrainy v umovakh kryzy [Innovative approach to the development of tourism and hotel and restaurant business of Ukraine in the crisis]. Ahrosvit, no. 5-6, pp. 57 62.
Hrosul V., Balatska N. (2020) Digital-marketynh yak diievyi instrument antykryzovoho rozvytku pidpryiemstva restorannoho biznesu v period pandemii ta yii retsesii [Digital marketing as an effective tool for anti-crisis development of the restaurant business enterprise during the pandemic and its recession]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii, no. 11-2, pp. 7 12.
Hrosul V. A. (2019) Innovatsiini tekhnolohii onovlennia biznes-modeli pidpryiemstva restorannoho hospodarstva [Innovative technologies for updating the business model of the restaurant business enterprise]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, no. 27(1), pp. 39 44.
Davydova O. (2015) Osoblyvosti zastosuvannia innovatsii u rozvytok turystychnoi haluzi Ukrainy [Features of the application of innovations in the development of the tourism industry of Ukraine]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia «Ekonomika», no. 7, pp. 65 69.
Kashchuk K. M., Mosiichuk I. V., Saukh I. V. (2023) Suchasni tekhnolohii upravlinnia v hotelno-restorannomu biznesi: praktyky ta innovatsii [Modern management technologies in the hotel and restaurant business: practices and innovations]. Biznes inform, no. 6, pp. 93 99.
Ryzhyk I. O., Hliebova A. O., Syniahivska, V. S. (2020) Osoblyvosti formuvannia modeli upravlinnia biznes-protsesamy pidpryiemstva sfery posluh [Features of the formation of a model for managing business processes of a service sector enterprise]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, no. 1(24), pp. 152 160.
Romanukha O. M., Mastabai N. S. (2023) Vykorystannia neiromerezh u hotelno-restorannomu biznesi [The use of neural networks in the hotel and restaurant business]. Efektyvna ekonomika, no. 9. Available at: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2182/2210
Semchuk Zh. V., Petryk I. V. (2022) Ekonomika innovatsii u sferi turyzmu [Economics of innovations in the field of tourism]. Akademichni vizii, no. 4–5, pp. 63 69.
Fostolovych V. A., Botsian T. V. (2022) Mistse tsyfrovykh trendiv v sferi hotelno-restorannoho biznesu [The place of digital trends in the hotel and restaurant business]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii, no. 31 Available at: http://eprints.zu.edu.ua/35878/
Charkina T. Yu., Martseniuk L. V., Zadoia V. O., Pikulina O. V. (2021) Stratehichni napriamy upravlinnia hotelno-restorannym biznesom v umovakh kryzy [Strategic directions of hotel and restaurant business management in crisis]. Ekonomika ta derzhava, no. 2, pp. 19 23.
Shatska Z. Ya., Semko V. V. (May 24, 2017) Vprovadzhennia novykh tekhnolohii na vitchyznianykh pidpryiemstvakh [Introduction of new technologies at domestic enterprises]. Suchasni determinanty rozvytku biznes-protsesiv v Ukraini: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii. Kyiv: KNUTD, pp. 370 373.
Yakushev O. (2020) Innovatsiini tekhnolohii v upravlinni biznes-protsesamy pidpryiemstv sfery hotelno-restorannykh ta turystychnykh posluh [Innovative technologies in the management of business processes of enterprises in the sphere of hotel, restaurant and tourist services]. Restorannyi i hotelnyi konsaltynh. Innovatsii, no. 3.2, pp. 195 208.