РОЛЬ КРОСКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ СФЕРИ ПОСЛУГ І ХАРЧУВАННЯ
Анотація
У час поглиблення європейської інтеграції та збройної агресії в Україні питання кроскультурної комунікації в різних сферах діяльності набуває все більшої актуальності. З розширенням зовнішніх зв’язків у сфері послуг, науковій та освітній галузях виникає необхідність розробки нових концептуальних підходів до організації кроскультурної комунікації, спрямованих на запобігання міжетнічним конфліктам та налагодження ефективної комунікації. У цій статті розглядаються поняття «комунікація» та «кроскультурна комунікація», а також аналізуються особливості здатності фахівців сфери обслуговування та харчування до кроскультурної комунікації в Україні, що постраждала від кризи. Особлива увага приділяється важливості врахування специфіки комунікації людей, які є представниками різних культур і релігій, у процесі здійснення подорожей в Україну, а також подорожей українців за кордон. Кроскультурна комунікація – це сукупність відносин, в яких люди, що належать до різних національних спільнот, спілкуються на професійному рівні, обмінюються досвідом та духовними цінностями. Важливим аспектом кроскультурної комунікації є культурні відмінності між країнами. Зважаючи на багату культурну спадщину України, для іноземних гостей важливо поважати місцеві традиції, звичаї та релігійні вірування. Загальна мета кроскультурної комунікації полягає у створенні позитивного досвіду подорожі та взаєморозуміння між туристами і місцевим населенням, у тому числі під час відвідування закладів ресторанного господарства. Зусилля, спрямовані на вивчення та адаптацію до культурних особливостей, сприятимуть успішній кроскультурній комунікації в Україні. Важливим аспектом є ефективна комунікація між туристами та місцевими жителями, а також професійна підготовка фахівців сфери обслуговування та харчування, які працюють у сфері міжнародного туризму. Визначено чинники, які ефективно впливають на розвиток навичок кроскультурної комунікації працівників.
Посилання
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : Підручник. Київ : Видавничий центр «Академія», 2004. 344 с.
Галицька М. М. Міжкультурна комунікація та її значення для професійної діяльності майбутніх фахівців. Освітологічний дискурс. 2014. № 2. С. 23–32.
Євдокімова-Лисогор Л. А. Зміст підготовки майбутніх менеджерів до міжкультурного діалогу. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2019. № 178. С. 98-103. URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/40
Манакін В. М. Мова і міжкультурна комунікація : Навч. посібник для університетів. Київ : Академія, Серія «Альма-матер», 2012. 285 с.
М'язова І. Ю. Міжкультурна комунікація : зміст, сутність та особливості прояву (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. філос. наук : спец. 09.00.03 «Соціальна філософія та філософія історії». Київ, 2008.18 с.
Чорна Л. В. Міжкультурна комунікація в туризмі: професійно-прикладний аспект. Карпатський край. 2018. № 1–2 (10–11). С. 137–143. URL: https://journals.pnu.edu.ua/index.php/kk/article/view/3742
Donets P. Grundzüge einer allgemeinen Theorie der interkulturellen Kommunikation. Aachen: Shaker, 2002. 287 s.
Lukashevych Yu. Formation of readiness of future specialists of service sector to dialogue communication in professionalactivity. Scientia et Societus. 2022. Vol. 1. № 1. URL: https://sets.com.ua/journals/scientia-et-societus/formation-of-readiness-of-future-specialists-of-service-sector-to-dialogue-communication-in-professionalactivity
Samovar Larry, Porter Richard, McDaniel Edwin. Communication Between Cultures. 2009. 496 P. URL: http://www.homeworkgain.com/wp-content/uploads/edd/2019/07/20190313203959communication_between_cultures.pdf
Batsevych, F. S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Basics of communicative linguistics] : Pidruchnyk. Kyiv : Vydavnychyi tsentr «Akademiia», 344 s. (in Ukrainian)
Halytska, M. M. (2014). Mizhkulturna komunikatsiia ta yii znachennia dlia profesiinoi diialnosti maibutnikh fakhivtsiv [Intercultural communication and its significance for the professional activity of future specialists]. Osvitolohichnyi dyskurs, № 2, s. 23–32 (in Ukrainian)
Yevdokimova-Lysohor L. A. (2019). Zmist pidhotovky maibutnikh menedzheriv do mizhkulturnoho dialohu. [The content of preparing future managers for intercultural dialogue]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. № 178. s. 98–103. Available at: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/40 (in Ukrainian)
Manakin V. M. (2012) Mova i mizhkulturna komunikatsiia [Language and intercultural communication] : Navch. posibnyk dlia universytetiv. Kyiv : Akademiia, Seriia «Alma-mater». 285 s. (in Ukrainian)
Miazova I. Yu. (2008). Mizhkulturna komunikatsiia : zmist, sutnist ta osoblyvosti proiavu (sotsialno-filosofskyi analiz) [Intercultural communication: content, essence and features of manifestation (social and philosophical analysis)] : avtoref. dys. na zdobuttia nauk, stupenia kand. filos. nauk : spets. 09.00.03 «Sotsialna filosofiia ta filosofiia istorii». Kyiv, 18 s. (in Ukrainian)
Chorna L.V. (2018). Mizhkulturna komunikatsiia v turyzmi: profesiino-prykladnyi aspekt [Intercultural communication in tourism: professional and applied aspect]. Karpatskyi krai. № 1–2 (10–11). s. 137–143. Available at: https://journals.pnu.edu.ua/index.php/kk/article/view/3742 (in Ukrainian)
Donets P. (2002) Grundzüge einer allgemeinen Theorie der interkulturellen Kommunikation. Aachen: Shaker, 287 s.
Lukashevych Yu. (2022) Formation of readiness of future specialists of service sector to dialogue communication in professionalactivity. Scientia et Societus. Vol. 1. № 1. Available at: https://sets.com.ua/journals/scientia-et-societus/formation-of-readiness-of-future-specialists-of-service-sector-to-dialogue-communication-in-professionalactivity
Samovar Larry, Porter Richard, McDaniel Edwin. Communication Between Cultures. 2009. 496 P. Available at: http://www.homeworkgain.com/wp-content/uploads/edd/2019/07/20190313203959communication_between_cultures.pdf