ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТУРИЗМ ЯК ІНСТРУМЕНТ БРЕНДИНГУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ

Ключові слова: гастрономічний туризм, кулінарна спадщина, етнічний ресторан, регіон, діагностика, стратегія, управління

Анотація

У статті розкрито змістовну характеристику поняття «гастрономічний туризм», фактори розвитку гастрономічного туризму, проведено аналітичне дослідження гастрономічного туризму регіонів України, розкрито характеристику діяльності сфери гастрономічного туризму у сучасний період, запропоновано шляхи розвитку сфери гастрономічного туризму в Україні у воєнний період. Основною метою проведеного дослідження є виявлення потенціалу гастрономічного туризму, як ефективного інструменту для брендингу регіонів України. Проведений аналіз наукових джерел по напряму розвитку гастрономічного туризму свідчить, що в публікаціях висвітлені недостатні елементи, що характеризують розвиток гастрономічного туризму, як інструменту брендингу в регіонах України в теперішній час. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми стратегічної діагностики гастрономічного туризму, як інструменту брендингу, передбачає наявність широкого спектру питань, що пов’язані з факторами розвитку кулінарних традицій регіонів України, дослідженні недостатньо. Актуальність висвітлення проблеми гастрономічного туризму є важливим, так як його розвиток сприяє збереженню кулінарної спадщини регіонів України, економічному зростанню, формуванню позитивного іміджу та розвитку інновацій в регіонах нашої країни. Гастрономічний туризм має значний потенціал для підвищення туристичної привабливості регіонів та створення унікальних кулінарних вражень для туристів. У процесі дослідження використовувалися економіко-статистичні дані, порівняння, узагальнення, конкретизація, синтезу та аналізу. Об’єктом дослідження є процеси розвитку гастрономічного туризму, як інструменту брендингу регіонів України. Дослідження підтверджує та теоретично доводить, що гастрономічний туризм в Україні, на сьогоднішній час, має свої переваги та недоліки. Практичне значення досягається можливостями використання розроблених висновків та рекомендацій для впровадження інновацій в розвиток гастрономічного туризму та управління гастротуризмом в контексті виходу на міжнародний ринок. Практична цінність проведеного дослідження в тому, що її результати можуть бути використані для формування стратегії розвитку гастрономічного туризму, як регіону так і України. Фактичне застосування результатів та реалізація запропонованих заходів матиме позитивний вплив на розвиток ринку гастрономічного туризму.

Посилання

Братіцел М.Л. Національні екокультурні традиції в сучасних ресторанних закладах. Культура і мистецтво у сучасному світі. 2019. Вип. 20. С. 44–52. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kmss_2019_20_6 (дата звернення: 10.06.2024).

Коркуна О.І., Никига О.В., Підвальна О.Г. (). Гастрономічний туризм як чинник соціально-економічного розвитку територіальних громад. Економічний простір. 2020. № 155. С. 40–43.

Корнілова В.В., Корнілова Н.В. Сучасні тенденції розвиту гастрономічного туризму. Ефективна економіка. 2018. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6112 (дата звернення: 10.06.2024).

Костиря І.О., Білецька О.О. Гастрономічний туризм як інструмент культурного брендингу України. Питання культурології. 2021. № (38). С. 301–313. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.247174

Красовський С.О. Гастрономічний туризм як актуальний тренд сучасної культури. Питання культурології. 2021. № (37). С. 169–180.

Matviichuk L., Lepkyi M., Dashchuk Y., Sydoruk S., Mezentseva I. Approach to formation of enogastronomic tourism based on the geographical indication system. Journal of Geology, Geography and Geoecology. 2023. № 31(4). С. 689–701. DOI: https://doi.org/https://doi.org/10.15421/112265

Матвійчук Л., Чепурда Л., Чепурда Г. Перспективи впровадження системи управління безпечністю та якістю продукції ресторанного господарства. Інновації та технології в сфері послуг і харчування. 2022. № (2 (6). С. 9–14. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.2(6).2022.2

Нестерчук І. Гастрономічний туризм: історія, теорія і сучасні практики. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Географічні науки. 2017. № 6. С. 193–199.

Омельницька В.О. Сутність та класифікація видів гастрономічного туризму. Приазовський економічний вісник. 2018. № 1 (6). С. 15–20.

Офіційний сайт Міжнародної асоціації гастрономічного туризму. URL: http://www.worldfoodtravel.org.

Рубіш М.А., Чорній М.В., Зеленська Л.В. Гастрономічний туризм як засіб активізації туристичних дестинацій. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Економіка»: збірник наукових праць / гол. ред. Т.В. Черничко. Мукачево : МДУ, 2020. Випуск 1(13). С. 61–66.

Саркісян Г.О. Роль і значення стимулювання гастрономічного туризму в структурі розвитку регіональних туристичних ринків України. Український журнал прикладної економіки. 2020. № 5(1). С. 312–320.

Фесенко Г.О. Гастротуризм як актуальний тренд сучасного розвитку сфери туризму в Україні. Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». 2021. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2021/202

Bratitsel M. L. (2019) National eco-cultural traditions in modern restaurants. Culture and art in the modern world, vol. 20, pp. 44–52. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kmss_2019_20_6 (accessed June 10, 2024). (in Ukrainian)

Korkuna O. I., Nikyga O. V., Podvalna O. G. (2020) Gastronomic tourism as a factor of socio-economic development of territorial communities. Economic space, no. 155, pp. 40–43. (in Ukrainian)

Kornilova V. V., Kornilova N. V. (2018) Modern trends in the development of gastronomic tourism. Efficient economy, no. 2. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6112 (accessed June 10, 2024). (in Ukrainian)

Kostyria I. O., Biletska O. O. (2021) Gastronomic tourism as a tool of cultural branding of Ukraine. Issues of cultural studies, no. (38), pp. 301–313. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.247174 (in Ukrainian)

Krasovsky S. O. (2021) Gastronomic tourism as an actual trend of modern culture. Issues of cultural studies, no. (37), pp. 169–180. (in Ukrainian)

Matviichuk L., Lepkyi M., Dashchuk Y., Sydoruk S., Mezentseva I. (2023) Approach to formation of enogastronomic tourism based on the geographical indication system. Journal of Geology, Geography and Geoecology, no. 31(4), pp. 689–701. DOI: https://doi.org/https://doi.org/10.15421/112265 (in Ukrainian)

Matviychuk L., Chepurda L., Chepurda G. (2022) Prospects for the implementation of the management system for the safety and quality of products in the restaurant industry. Innovations and technologies in the field of services and food, no. (2 (6), pp. 9–14. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.2(6).2022.2 (in Ukrainian)

Nesterchuk I. (2017) Gastronomic tourism: history, theory and modern practices. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Geographical Sciences, no. 6. pp. 193–199. (in Ukrainian)

Omelnytska V. O. (2018) The essence and classification of types of gastronomic tourism. Priazov Economic Herald, no. 1 (6), pp. 15–20. (in Ukrainian)

Official website of the International Association of Gastronomic Tourism. Available at: http://www.worldfoodtravel.org.

Rubish M. A., Chornii M. V., Zelenska L. V. (2020) Gastronomic tourism as a means of revitalizing tourist destinations. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. "Economics" series: a collection of scientific works / head. ed. T. V. Chernychko Mukachevo: MSU. Issue 1(13), pp. 61–66. (in Ukrainian)

Sarkisian G. O. (2020) The role and importance of stimulating gastronomic tourism in the structure of the development of regional tourist markets of Ukraine. Ukrainian Journal of Applied Economics, no. 5(1), pp. 312–320. (in Ukrainian)

Fesenko G. O. (2021) Gastrotourism as a current trend in the modern development of tourism in Ukraine. Electronic scientific publication "Efficient Economy". no. 5. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2021/202. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 19
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-10-22
Як цитувати
Лепкий, М., & Левчук, О. (2024). ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТУРИЗМ ЯК ІНСТРУМЕНТ БРЕНДИНГУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, (3 (13), 62-68. https://doi.org/10.32782/2708-4949.3(13).2024.10