ІННОВАЦІЇ В ПЛАНУВАННІ ПРОДАЖУ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ ТА ОКРЕМИХ ПОСЛУГ

  • Людмила Фрей Черкаський державний технологічний університет
Ключові слова: туристична галузь, туристичні підприємства, планування продажу, продуктові інновації, процесні інновації, збутова діяльність

Анотація

У роботі досліджено сучасні інноваційні концепції та підходи в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг на туристичному підприємстві. Стаття присвячена виокремленню основних продуктових та процесних інновацій в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг на туристичних підприємствах. Розглянуто основні етапи в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг, визначено основні види інноваційного туризму туристичних підприємств. Встановлено, що з метою удосконалення діяльності туристичного підприємства, необхідно проводити зміни в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг, зокрема шляхом застосування інноваційних методів аутсорсингу, бенчмаркінгу та реінжинірингу. На сучасному етапі розвитку туристичної галузі необхідним є використання інноваційних технологічних процесів та ресурсів збуту туристичного продукту, а саме: електронного бронювання, електронного інформування, моделювання турів, застосування мобільних додатків, ретаргетингу, та інших методів та технологій. Важливо необхідними є інноваційні напрями Інтернет-інформування споживачів туристичних продуктів, а саме: через тематичні форуми, блоги, контекстну рекламу, соціальні мережі, пошукові системи та сайти, купівлю посилань, лінкбайтинг, RSS та інші. Автор пропонує найдієвіші варіанти просування туристичного продукту в соціальних мережах. Автором вирішено питання виокремлення інновацій у збутовій діяльності туристичних підприємств. Запропоновані заходи з планування продажу туристичного продукту та окремих послуг туристичних підприємств, які дозволять максимально наблизити споживача до туристичного оператора та значно зміцнять конкурентоспроможність на туристичному ринку. Запропоновані автором заходи будуть, безумовно, сприяти плануванню продажу туристичного продукту та окремих послуг.

Посилання

Вірусний маркетинг: основні прийоми. Взято з http://delonovosti.ru/main/1335 (дата звернення: 20.11.2019).

Вірусний маркетинг: що, як і навіщо? Взято з http://arhiv-statey.pp.ua/business/4490-virusnyj-marketing-chtokak-i-zachem.html (дата звернення: 20.11.2019).

Ганущак-Ефименко, Л. Н. (2010) Конкурентні переваги кластерооб’єднаних підприємств на ринку // Актуальні проблеми економіки. № 3 (105). С. 143-147.

Інтернет-маркетинг у туризмі. Взято з https://irbis-nbuv.gov.ua.irbis_nbuv (дата звернення: 23.11.2019).

Джинджоян, В. В. Впровадження продуктових та процесних інновацій у збутову діяльність туристичних підприємств. Взято з http://www.investplan.com.ua/pdf/9_2018/9 (дата звернення: 18.11.2019).

Кількість інтернет-користувачів в Україні в III кв. продовжує скорочуватися – ІнАУ. Взято з https://ua.interfax.com.ua/news/economic/545560 (дата звернення: 23.11.2019).

Клейменов, А. М. & Сергеев, Б. И. (2004) Инновационные процессы в развитии туризма. Культура народов Причерноморья. № 52, т. 2. С. 62-66.

Козак, М. І. (2006) Еволюція збутової служби: актуальні проблеми і кадрове забезпечення. Актуальні проблеми економіки. № 4 (58). С.83-90.

Королева, И. С., Маркова, И. Д. Инновационные виды туризма. Взято з http://www.scienceforum.ru/2014 (дата звернення: 17.11.2019).

Кравченко, А.В. & Костючик С.В. Аналіз інноваційного розвитку вітчизняних туристичних підприємств на ринку України. Молодий вчений № 10 (50) жовтень, 2017 р. Взято з https://file:///C:/Users/TurDepN1/Downloads/molv (дата звернення: 18.11.2019).

Латыпова, Э. Н. Элементы инновационной стратегии туристических предприятий. Взято з http://www.uecs.ru/marketing/item/2012 (дата звернення: 17.11.2019).

Новіков, В. С. (2007) Інновації в туризмі. М.: ВЦ «Академія». 208 с.

Пацалюк, К. О. (2014) Суть, цілі та завдання стимулювання збуту як елементу маркетингових комунікацій. Економіка. Управління. Інновації. Випуск № 1 (11). Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2014_1_83. (дата звернення: 23.11.2019).

Римар, М. В. & Ликун, Н. В. (2012) Етапи та принципи здійснення інноваційної діяльності підприємства. Вісн. Нац. ун-ту «Львів. Політехніка». № 725. С. 360-365.

Virusnyy marketynh: osnovni pryyomy [Viral marketing: main methods]. Retrieved from http://delonovosti.ru/main/1335 (date of reference: 20.11.2019).

Virusnyy marketynh: shcho, yak i navishcho? [Viral marketing: what , how and why?] Retrieved from http://arhiv-statey.pp.ua/business/4490-virusnyy-marketinh-chtokak-i-zachem.html (date of reference: 20.11.2019).

Hanushchak-Efymenko, L.N. (2010) Konkurentny perevahy klasteroob'ednanykh pidpryemstv na rynky [Competitive advantages of clustered companies in the market] // Aktual'nye problemy ekonomyky. # 3 (105). S. 143-147.

Internet-marketynh u turyzmi [Internet marketing in tourism]. Retrieved from https://irbis-nbuv.gov.ua.irbis_nbuv (date of reference: 23.11.2019).

Dzhyndzhoyan, V.V. Vprovadzhennya produktovykh ta protsesnykh innovatsiy u zbutovu diyal'nist' turystychnykh pidpryyemstv [Implementation of product and process innovations in marketing activities of tourism enterprises]. Retrieved from http://www.investplan.tsom.ua/pdf/9_2018/9 (date of reference: 18.11.2019).

Kil'kist' internet-korystuvachiv v Ukrayini v III kv. prodovzhuye skorochuvatysya – InAU [Number of Internet users in Ukraine in III quarter continues to decline ‒ UIA]. Retrieved from https://ua.interfakh.tsom.ua/news/etsonomits/545560 (date of reference: 23.11.2019).

Kleimenov, A. M. & Sergeev, B. I. (2004) Innovatsionnye protsessy v razvitii turizma [Innovative processes in tourism development]. Kul'tura narodov Prichernomor'ya. № 52, t. 2. S. 62-66.

Kozak, M. I. (2006) Evolyutsiya zbutovoyi sluzhby: aktual'ni problemy i kadrove zabezpechennya [The evolution of the sales service: current issues and staffing]. Aktual'ni problemy ekonomiky. # 4 (58). S.83-90.

Koroleva, Y.S. & Markova, Y.D. Ynnovatsyonnye vydy turyzma [Innovative types of tourism]. Retrieved from http://www.stsientseforum.ru/2014 (date of reference: 17.11.2019).

Kravchenko, A.V. & Kostyuchyk S.V. Analiz innovatsiynoho rozvytku vitchyznyanykh turystychnykh pidpryyemstv na rynku Ukrayiny [Analysis of innovative development of domestic tourism enterprises on the Ukrainian market]. Molodyy vchenyy # 10 (50) zhovten', 2017 r. Retrieved from https://file:///C:/Users/TurDepN1/Downloads/molv (date of reference: 18.11.2019).

Latypova, E.N. Elementy ynnovatsyonnoy stratehyy turystycheskykh predpryyatyy [Elements of innovative strategy of tourism enterprises]. Retrieved from http://www.uetss.ru/marketinh/item/2012 (date of reference: 17.11.2019).

Novikov, V.S. (2007) Innovatsiyi v turyzmi [Innovations in tourism]. M.: VTs «Akademiya». 208 s.

Patsalyuk, K. O. (2014) Sut', tsili ta zavdannya stymulyuvannya zbutu yak elementu marketynhovykh komunikatsiy [The essence, goals and objectives of sales promotion as an element of marketing communications] // Ekonomika. Upravlinnya. Innovatsiyi. Vypusk # 1 (11). Retrieved from http://nbuv.hov.ua/UYRN/eui_2014_1_83. (date of reference: 23.11.2019).

Rymar, M.V. & Lykun, N.V. (2012) Etapy ta pryntsypy zdiysnennya innovatsiynoyi diyal'nosti pidpryyemstva [Stages and principle of innovative activity of an enterprise]. Visn. Nats. Un-tu «L'viv. Politekhnika». № 725. S. 360-365.

Переглядів статті: 237
Завантажень PDF: 109
Опубліковано
2020-04-30
Як цитувати
Фрей, Л. (2020). ІННОВАЦІЇ В ПЛАНУВАННІ ПРОДАЖУ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ ТА ОКРЕМИХ ПОСЛУГ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, (1), 57-64. https://doi.org/10.24025/2708-4949.1.2020.204089