АВТОМАТИЗАЦІЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ЯК МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: готельний бізнес, автоматизовані системи управління (АСУ), конкурентоспроможність, бізнес-процеси, інформаційні технології, індустрія гостинності розміщення

Анотація

У роботі висвітлено особливості регулювання готельного бізнесу за допомогою інформаційних технологій. Актуальність проблеми підтверджується тим, що існуючі методики оцінки використання автоматизованих систем управління готельними підприємствами та специфіка окремих програмних продуктів підвищують конкурентоспроможність сучасного готельного підприємства. Основною метою даного дослідження є виявлення тенденцій і концепція розвитку готельних послуг, що характеризуються високим рівнем конкуренції, різноманітністю видів послуг, що надаються і підвищенням рівня обслуговування. Сьогодні готельні підприємства на тлі запеклої боротьби за кожного гостя змушені активно вдосконалюватися, використовуючи різноманітні внутрішньо організаційні і технологічні інновації, застосовуючи їх як найбільш ефективні механізми підвищення конкурентоспроможності. У статті розглянуто вплив інформаційних технологій на управління готелем, оскільки він прямо пов’язаний з підвищенням ефективності роботи як окремо взятого менеджера, так і готелю в цілому, а також вплив на конкурентоспроможність на сьогоднішньому ринку. У статті проаналізовано використання комп’ютерних мереж, Інтернету та інтернет-технологій, програмних продуктів наскрізної автоматизації всіх бізнес-процесів готелю, які на сьогодні є не просто питанням лідерства і створення конкурентних переваг, але й виживання на ринку в найближчому майбутньому. Сьогодні значна кількість українських підприємств готельного бізнесу активно впроваджують системи автоматизації, які повністю відповідають сучасним вимогам. Основна перевага використання АСУГ полягає в наявності інтеграції з такими глобальними системами бронювання, як Amadeus, Galileo, Sabre та Worldspan. Конкурентна перевага підприємств індустрії гостинності в значній мірі залежить від активного використання інновацій в області інформаційних технологій, які в свою чергу є міцним маркетинговим інструментом, що дозволяє управляти споживчою лояльністю гостя.

Посилання

Ахметзанов, А. & Клейн, Е. Д. (2018). Современные информационные технологии управления гостиницей. Актуальные проблемы развития индустрии гостеприимства: Сб. науч. ст. XIV Междунар. науч.-практ. конф. Под ред. О. А. Никитиной. 2018, 53-57.

Бритвина, В. В. Шабалина, Н. В., Дусенко, С. В., Седенков, С. Е., & Шинков, С. О. (2016). Внедрение инноваций для повышения конкурентоспособности гостиничных предприятий. Научное обозрение, № 2, 96-99.

Духовная, Л. Л. (2019). Автоматизация бизнес-процессов как механизм повышения эффективности гостиничного предприятия. Сервис в России и за рубежом, Т. 13, №3(85), 162-174.

Духовная, Л. Л. & Холодцова, И. И. (2014). Инновационные технологии в гостиничном бизнесе. Сервис в России и за рубежом, №7(54), 166-178.

Завідна, Л. Д. (2017). Готельний бізнес: стратегії розвитку: монографія. Київ: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 600.

Клейман, А. А. Бабанчикова О. А. (2018). О внедрении цифровых инновационных технологий и автоматизации управления в деятельность предприятий гостиничного и ресторанного бизнеса. В сб.: Вестник индустрии гостеприимства: Научный сборник. СПб., 59-71.

Хабибуллина, Д. Р. (2018). Сравнительный анализ средств автоматизации деятельности на предприятиях гостиничного бизнеса. Advances in Science and Technology, 81-82.

Шмарков, М. С. & Шмаркова, Е. А. (2018). Автоматизация гостиничных предприятий как механизм повышения конкурентоспособности. Обеспечение устойчивого развития регионов в пространственной структуре экономики, 44-46.

Доповідь Світового економічного форуму в галузі туризму «The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019».

Ahmetzanov, A., & Klejn, E. D. (2018). Sovremennye informacionnye tehnologii upravleniya gostinicej [Modern hotel management information technology]. Aktualnye problemy razvitiya industrii gostepriimstva [Actual problems of the hospitality industry development]: Collection of scientific articles of the XIV International scientificpractical conference, 53-57. (In Russ.).

Britvina, V. V., Shabalina, N. V., Dusenko, S. V., Sedenkov, S. E., & Shinkov, S. O. (2016). Vnedrenie innovacij dlya povysheniya konkurentosposobnosti gostinichnyh predpriyatij [Introducing innovations to increase hotel competitiveness]. Nauchnoe obozrenie [Scientific Review], 2, 96-99. (In Russ.).

Duhovnaya, L. L. (2019). Avtomatizatsiya biznes-protsessov kak mekhanizm povysheniya effektivnosti gostinichnogo predpriyatiya [Automation of business processes as a mechanism for increasing the efficiency of a hotel enterprise]. Servis v Rossii i za rubezhom [Services in Russia and Abroad], T. 13, №3(85), 162-174.

Duhovnaya, L. L., & Kholodtsova, I. I. (2014). Innovacionnye tehnologii v gostinichnom biznese [Innovative technologies in the hotel business]. Servis v Rossii i za rubezhom [Services in Russia and Abroad], 7(54), 166-178. (In Russ.).

Zavidna, L. D. (2017) Hotelnyi biznes: stratehii rozvytku: monohrafiia. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, 600.

Klejman, A. A., & Babanchikova, O. A. (2018). O vnedrenii cifrovyh innovacionnyh tehnologij i avtomatizacii upravleniya v deyatelnost predpriyatij gostinichnogo i restorannogo biznesa [On the introduction of digital innovative technologies and management automation in the activities of hotel and restaurant business enterprises]. Vestnik industrii gostepriimstva [Bulletin of Hospitality Industry], 59-71. (In Russ.).

Khabibullina, D. R. (2018). Sravnitelnyj analiz sredstv avtomatizacii deyatelnosti na predpriyatiyah gostinichnogo biznesa [Comparative analysis of means of automation of activity at hotel enterprises]. Advances in Science and Technology, 81-82. (In Russ.).

Shmarkov, M. S., & Shmarkova, E. A. (2018). Avtomatizaciya gostinichnyh predpriyatij kak mehanizm povysheniya konkurentosposobnosti [Automation of hotel enterprises as a mechanism to increase competitiveness]. In coll.: Obespechenie ustojchivogo razvitiya regionov v prostranstvennoj strukture ekonomiki Rossii [Ensuring sustainable development of regions in the spatial structure of the Russian economy]: National (All-Russian) scientific and practical conference: 25, 44-46. (In Russ.).

Dopovid Svitovoho ekonomichnoho forumu v haluzi turyzmu «The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019».

Переглядів статті: 174
Завантажень PDF: 65
Опубліковано
2021-09-20
Як цитувати
Транченко, Л., & Терещук, Н. (2021). АВТОМАТИЗАЦІЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ЯК МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry, (1-2 (3-4), 14-24. https://doi.org/10.24025/2708-4949.1-2(3-4).2021.241949