ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ РОБОТИ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ ТУРИСТІВ

  • Світлана Тимчук Уманський національний університет садівництва
Ключові слова: економічна ефективність, підприємство, сфера обслуговування, турист, засіб розміщення

Анотація

В роботі проведено комплексне дослідження питань аналізу основних складових та розробки напрямів забезпечення економічної ефективності функціонування суб’єктів сфери обслуговування туристів в сучасних умовах. Систематизовано літературні джерела та підходи до вирішення проблеми визначення економічної ефективності роботи підприємств сфери обслуговування туристів. За результатами якої визначено, що в обслуговуванні туристів під час подорожі беруть участь різноманітні підприємства та організації сфери обслуговування. Об’єктом проведеного дослідження визначено підприємства сфери обслуговування туристів, а саме заклади розміщення, харчування, перевезення та розваг. Емпірично підтверджено та теоретично доведено, що основним виконавцем, який забезпечує реалізацію етапів розміщення та обслуговування в готелі гостьового циклу, є сектор розміщення. Його представники також беруть участь в організації дозвілля туристів. Обґрунтовано, що задоволення потреб і попиту на туризм передбачає необхідність забезпечення значної кількості туристичної продукції та послуг. Встановлено помітне зростання у розрізі усіх витрат, які здійснюють суб’єкти туристичної галузі на послуги сторонніх організацій, які включені до виробництва туристичного продукту. Доведено, що аналіз економічної ефективності роботи підприємств сфери обслуговування туристів має практичне значення. За його результатами можна здійснити оцінку ефективності роботи підприємства, проаналізувати сумарний ефект його складових та напрямів діяльності, визначити перспективи розвитку галузі та результати використання витрачених ресурсів. На основі проведеного аналізу встановлено, що в подальшому, для успішного виходу з кризи, необхідно розвивати інтеграційні форми підприємств в індустрії гостинності та обслуговування туристів.

Посилання

Бабарицька, В. К., & Малиновська, О. Ю. (2004). Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту: навчальний посібник. К.: Альтерпрес, 288.

Державна служба статистики України. Офіційний сайт. Взято з http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 25.08.2021).

Незвещук-Когут, Т. С. (2015). Проблеми та напрями підвищення ефективності управління якістю обслуговування на туристичних підприємствах. Ефективна економіка, № 4. Взято з http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3995 (дата звернення: 25.08.2021).

Писаревський, І. М., & Сегеда, І. В. (2014). Тенденції розвитку готельного господарства в регіоні: вектор пріоритетів. Комунальне господарство міст, вип. 115, 83-87.

Современное состояние, тенденции и перспективы развития мирового гостиничного хозяйства. Взято з khv.ru/index.php/dopinfo/98-sovremennoe-sostoyanietendentsii-i-perspektivy-razvitiya-mirovogo-gostinichnogo-khozyajstva (дата звернення: 25.08.2021).

Туризм в Украине (развитие туристического бизнеса). Часть 1. Взято з http://socium.com.ua/2015/01/tourism-in-ukraine-development-of-tourism/ (дата звернення: 25.08.2021).

Шаповал, В. М., & Герасименко, Т. В. (2016). Фактори та принципи підвищення ефективності діяльності підприємств туристичного комплексу. Економічний вісник, №3, 79-85.

Шацька, З. Я., & Шевель, А. А. (2020). Організація роботи підприємств готельної сфери в умовах пандемії Сovid-19. Ефективна економіка. №10. Взято з http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/53.pdf (дата звернення: 25.08.2021).

Babarytska, V. K. & Malynovska O. Yu. (2004) Menedzhment turyzmu. Turopereitynh. Poniatiino-terminolohichni osnovy, servisne zabezpechennia turproduktu [Tourism management. Tour processing. Conceptual and terminological bases, service support of a tourist product] Tutorial. K.: Alterpres. 288.

State Statistics Service of Ukraine. Official Site. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (date of reference: 25.08.2021).

Nezveshchuk-Kohut, T. S. (2015) Problemy ta napriamy pidvyshchennia efektyvnosti upravlinnia yakistiu obsluhovuvannia na turystychnykh pidpryiemstvakh. [Problems and directions of increase of efficiency of management of quality of service at the tourist enterprises] Efficient economy, № 4. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3995.

Pysarevskyi, I. M., & Seheda, I. V. (2014) Tendentsii rozvytku hotelnoho hospodarstva v rehioni: vektor priorytetiv. [Trends in the development of the hotel industry in the region: a vector of priorities], Municipal utilities, issue 115, 83-87.

Sovremennoe sostoianye, tendentsyy y perspektyvy razvytyia myrovoho hostynychnoho khoziaistva. [The current state, trends and prospects for the development of the world hotel industry]. Retrieved from khv.ru/index.php/dopinfo/98-sovremennoe-sostoyanietendentsii-i-perspektivy-razvitiya-mirovogo-gostinichnogo-khozyajstva (date of reference: 25.08.2021).

Turyzm v Ukraine (analyz turystycheskoi konkurentosposobnosty) [Tourism in Ukraine (analysis of tourism competitiveness)]. Retrieved from https://www.socium.com.ua/2019/07/02/razvitie-turizma-v-ukraine-analiz-turistiches-kojkonkurentosposobnosti (date of reference: 25.08.2021).

Shapoval, V. M., & Herasymenko, T. V. (2016) Faktory ta pryntsypy pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstv turystychnoho kompleksu. [Factors and principles of increasing the efficiency of enterprises of the tourist complex]. Economic Bulletin of the National Mining University, № 3, 79–86.

Shatska, Z. Ia., & Shevel, A. A. (2020) Оrhanizatsiia roboty pidpryiemstv hotelnoi sfery v umovakh pandemii Sovid-19 [The organization of work of the enterprises of hotel sphere in the conditions of pandemic Сovid-19], Efficient economy, №10. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/53.pdf (date of reference: 25.08.2021).

Переглядів статті: 59
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
2021-09-20
Як цитувати
Тимчук, С. (2021). ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ РОБОТИ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ ТУРИСТІВ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, (1-2 (3-4), 93-101. https://doi.org/10.24025/2708-4949.1-2(3-4).2021.241489