МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ СЕРВІСОЛОГІЇ В РЕСТОРАННОМУ ГОСПОДАРСТВІ
Анотація
Актуальність статті визначається тим, що в умовах постіндустріального розвитку інтенсивно розвивається сфера ресторанного обслуговування, з’явилися нові послуги і технології, а глобалізація сектора ресторанних послуг гостро ставить питання конкурентоспроможності українського сектора ресторанного обслуговування. Як галузь економіки, українське ресторанне обслуговування повинно все більше орієнтуватися на потреби та інтереси іноземних туристів і вітчизняних споживачів, вітчизняну економіку і суспільство. Публікація має на меті сприяти розвитку ресторанного обслуговування (ресторанології) для підвищення якості послуг в ресторанному бізнесі, що входить до складу сучасної економіки України. Формуються положення ресторанної сервісології (сервісології в ресторанній справі ‒ ресторанології) як наукової основи проектування бізнесу і оцінки якості послуг в ресторанній справі, розвитку сфери сервісу в ресторанній справі, досліджуються і формуються теоретичні основи розвитку економіки і управління в сфері ресторанної справи в умовах глобалізації ринку такого роду послуг, розвитком сервісних та інформаційних технологій і комунікацій, досліджуються функціонально-декомпозиційні уявлення ресторанів (комплексів ресторанних послуг). Наукова теорія готельного обслуговування (готельна сервісологія) ще не сформована, недостатньо розвинена, не представлена науковою спільнотою і численними суб’єктами економіки і суспільством, що працюють над наданням готельних послуг і користуються послугами цієї сфери. В результаті багато актуальних питань розвитку сфери готельних послуг не можуть бути вирішені без теоретичного розуміння сутності сервісу і розвитку наукової теорії послуг (готельна сервісологія). При цьому такі дослідження теоретичних основ сфери готельних послуг матимуть не тільки теоретичну, але і в значній мірі прикладну цінність, оскільки специфіка технології виробництва в сфері готельних послуг, ресурсна складова і цільова постановка безпосередньо визначають систему управління і маркетингу в сфері готельних послуг.
Посилання
Апчел, Ю. С. (2010). Сучасні моделі маркетингових комунікацій. Ефективна економіка, № 4. Взято з: http://www.economy.nayka.com.ua/index.php.
Бебик, В. М. (2005). Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, паблік рилейшнз : монографія. Київ : МАУП, 2005, 483.
Державна служба статистики України. Взято з : http://www.ukrstat.gov.ua.
Кнышова, Е. Н. (2009) Маркетинг, учебное пособие. М.: ИНФРА-М, С. 13
Разомасова, Е. А. (2011). Сфера услуг: теория, состояние и развитие. Новосибирск: НОУ ВПО Центросоюза РФ «Сибирский университет потребительской кооперации», 136.
Симонян, Г. А. (2011). Теоретические основы формирования сферы услуг. Вестник СГУТиКД. №1 (15), 57-60.
Статистичний аналіз підприємств готельного господарства та прогнозування його розвитку. Взято з : http://global-national.in.ua/archive/8-2015/256.pdf
Чернова, Е. В. (2015). Ресторанное дело. СПб.: Санкт-Петербургский торгово-экономический университет, 44.
Apchel, Yu. S. (2010). Suchasni modeli marketynhovykh komunikatsiy [Modern models of marketing communications]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy], # 4. Retrieved from: http://www.economy.nayka.com.ua/index.php.
Bebyk, V. M. (2005). Informatsiyno-komunikatsiynyy menedzhment u hlobal'nomu suspil'stvi: psykholohiya, tekhnolohiyi, pablik ryleyshnz : monohrafiya [Information and communication management in global society: psychology, technology, public relations: a monograph]. Kyyiv: MAUP, 2005, 483.
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny [State Statistics Service of Ukraine]. Retrieved from : http://www.ukrstat.gov.ua.
Knyshova, E. N. (2009). Marketynh, uchebnoe posobye [Marketing, study guide]. M.: YNFRA-M, S. 13.
Razomasova, E. A. (2011). Sfera usluh: teoryya, sostoyanye y razvytye [Service sector: theory, state and development]. Novosybyrsk: NOU VPO Tsentrosoyuza RF «Sybyrskyy unyversytet potrebytel'skoy kooperatsyy», 136.
Symonyan, H. A. (2011). Teoretycheskye osnovy formyrovanyya sfery usluh [Theoretical foundations of the formation of the service sector]. Vestnyk SHUTyKD. #1 (15), 57-60.
Statystychnyy analiz pidpryyemstv hotel'noho hospodarstva ta prohnozuvannya yoho rozvytku [Statistical analysis of hotel enterprises and forecasting its development]. Retrieved from : http://global-national.in.ua/archive/8-2015/256.pdf
Chernova, E. V. (2015). Restorannoe delo [Restaurant Business]. SPb.: Sankt-Peterburhskyy torhovo-ekonomycheskyy unyversytet, 44.