ПЕРСПЕКТИВИ КАТЕГОРИЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНИХ ГОСПОДАРСТВ ТА УНІФІКАЦІЯ СИСТЕМ ОЦІНЮВАННЯ

Ключові слова: готель, класифікація готелів, клас готелю, система оцінювання готелів

Анотація

У публікації проведено аналіз особливостей систем оцінювання підприємств готельних господарств. З’ясовано, що в умовах збільшення кількості та зростання якості готельних послуг стає актуальною проблема систем оцінювання, категоризації та стандартизації підприємств. Досліджено понад 30 різних систем класифікації, що використовуються у міжнародній практиці. З’ясовано, що існує два варіанти створення систем оцінювання та стандартизації готельних підприємств: на основі сформованих спеціалізованими спілками готельєрів і профільними організаціями та визначених органами державної влади систем вимог. Ретельно досліджено та систематизовано особливості оцінювання готельних підприємств у різних країнах світу. Для прикладу було взято країни, які входять у десятку найпопулярніших серед туристів (Австрія, Швейцарія, Велика Британія, Німеччина, Канада, Франція, Сінгапур, США, Швеція, Іспанія). На підставі проведених досліджень доведено складність створення єдиної системи оцінювання готелів через різноманітність потреб туристів з різних країн світу. Обґрунтовано необхідність уніфікації систем оцінювання та створення єдиної світової системи категоризації готелів, що дасть можливість туристам з різних точок світу легше розуміти, чого очікувати від інтернаціональних категорій готелю. Саме через складність створення єдиної системи оцінювання готелів слід почати з уніфікації стандартів обслуговування у сфері додаткових послуг. Це дасть змогу швидше прийти до розуміння категорій готелів у різних країнах туристами, а також дасть чіткіше уявлення про те, які характеристики повинна мати єдина світова система оцінювання готельних підприємств. Через проведений у роботі аналіз вже існуючих систем оцінювання стає зрозумілим, якими якостями має володіти єдина міжнародна система категоризацій готельних підприємств. Результати дослідження можуть бути корисними для працівників сфери туризму та готельно-ресторанного бізнесу, науковців, викладачів і студентів спеціальностей «Туризм» та «Готельно-ресторанна справа».

Посилання

Дурович А. П. (2014). Концептуальные подходы к формирование моделей качества гостиничных услуг. Изд. центр БГУ, 10.

Сокол Т. Г. (2016). Державне регулювання туристичного ринку як важливий фактор стимулювання розвитку сфери туризму. Україна в сучасному світі: виклики і можливості, 102.

AAA Diamonds – for Easy, Reliable Hotel Selection. Retrieved from http://ww2.aaa.com/aaa/common/tourbook/diamonds/whatisthis.html

Classification of hotel establishment within the EU. Retrieved from http://ec.europa.eu/consumers/ecc/docs/hotel_establishment_classification_EU_en.pdf

Classification of hotels the USA. Retrieved from http://ivsoi.org/archives/465

Guidelines for Hotel Classification in USA & UK. Retrieved from http://mystikalindia.com/2018/04/guidelines-for-hotel-classificationin-usa-uk/

Kotler P., ed. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston.

Lopez Fernandez M. C. & Serrano Bedia A. M. (2004). Is the hotel classification system a good indicator for quality? Spain: Tourism Management, 10.

Singapore hotels by Ratings. Retrieved from http://www.streetdirectory.com/hotels/singapore/hotel_listing/ratings/

Switzerland: Use of stars to classify hotels: public domain or trademark protected? Retrieved from http://condat.blogspot.com/2019/04/switzerland-use-of-stars-to-classify.html

The most unique hotels in the world. Retrieved from http://www.quora.com/Hotels/What-are-the-most-unique-hotels-in-the-world

The Travel & Tourism Competitiveness. Retrieved from http://reports.weforum.org/travel-and-tourism-competitivenessreport-2013/#section=chapter-1-1

Understanding the New French Hotel Rating System. Retrieved from http://europeupclose.com/article/french-hotel-rating-system/

VisitEngland. Hotel accommodation: quality standards. Retrieved from http://www.visitengland.com/en/stay/quality-ratings/

AAA Diamonds – for Easy, Reliable Hotel Selection. Retrieved from http://ww2.aaa.com/aaa/common/tourbook/diamonds/whatisthis.html

Classification of hotel establishment within the EU. Retrieved from http://ec.europa.eu/consumers/ecc/docs/hotel_establishment_classification_EU_en.pdf

Classification of hotels the USA. Retrieved from http://ivsoi.org/ archives/465

Durovych, A. P. (2014). Conceptual approaches to the formation of models of quality of hotel services. Publishing center BGU, 10. [in Russian].

Guidelines for Hotel Classification in USA & UK. Retrieved from http://mystikalindia.com/2018/04/guidelines-for-hotel-classificationin-usa-uk/

Kotler, P., ed. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston.

Lopez Fernandez, M. C. & Serrano Bedia, A. M. (2004). Is the hotel classification system a good indicator for quality? Spain: Tourism Management, 10.

Singapore hotels by Ratings. Retrieved from http://www.streetdirectory.com/hotels/singapore/hotel_listing/ratings/

Sokol, T. H. (2016). State regulation of the tourism market as an important factor in stimulating the development of tourism. Ukraina v suchasnomu sviti: vyklyky i mozhlyvosti [Ukraine in modern world: challenges and possibilities], 102. [in Ukrainian].

Switzerland: Use of stars to classify hotels: public domain or trademark protected? Retrieved from http://condat.blogspot.com/2019/04/switzerland-use-of-stars-to-classify.html

The most unique hotels in the world. Retrieved from http://www.quora.com/Hotels/What-are-the-most-unique-hotels-in-the-world

The Travel & Tourism Competitiveness. Retrieved from http://reports.weforum.org/travel-and-tourism-competitivenessreport-2013/#section=chapter-1-1

Understanding the New French Hotel Rating System. Retrieved from http://europeupclose.com/article/french-hotel-rating-system/

VisitEngland. Hotel accommodation: quality standards. Retrieved from http://www.visitengland.com/en/stay/quality-ratings/.

Переглядів статті: 37
Завантажень PDF: 16
Опубліковано
2020-05-30
Як цитувати
Медвєдєв, Г. (2020). ПЕРСПЕКТИВИ КАТЕГОРИЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНИХ ГОСПОДАРСТВ ТА УНІФІКАЦІЯ СИСТЕМ ОЦІНЮВАННЯ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, (2), 90-98. https://doi.org/10.24025/2708-4949.2.2020.213055