ПРИНЦИПИ РАЦІОНАЛЬНОГО ОПОДАТКУВАННЯ В ГЛОБАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ
Анотація
Питання існування сучасної економіки в глобальному просторі багато в чому залежить від пріоритету розвитку соціальної сфери, людського потенціалу, підвищення якості життя, зниження бідності, безробіття та створення ефективної соціальної сфери. Держава, якщо хоче бути справедливою, зобов'язана допомагати непрацездатним та незаможним громадянам-інвалідам, пенсіонерам, сиротам, з тим щоб життя таких людей було гідним, а основні блага були б для них доступними. Запорукою досягнення є вирішення класичної проблеми ефективного функціонування економічної системи-задоволення безмежних і постійно зростаючих потреб суспільства в жорсткій умові постійної обмеженості ресурсів. Важливою є адекватна оцінка впливу можливих змін у податковому просторі на соціальний розвиток не тільки на рівні країни в цілому, але і на рівні глобального простору. Комплексний розвиток економіки можливий тільки з урахуванням збалансованості інтересів господарюючих суб'єктів і держави, що має відображатися у фінансовій політиці. При цьому трансформація бюджетно-податкової системи повинна враховувати стадію економічного розвитку країни. За основу розробки критеріальних показників оцінки ефективності використання державних ресурсів на реалізацію соціальної політики прийнято інформаційний масив сукупності регіональних економік та кількість соціально-економічних показників. Окреслено базові ознаки, які характеризують стан соціальної орієнтованості державної політики країн у кореляції сфер соціальних видатків та національної системи оподаткування. Визначено, що з метою визначення раціональності та результативності діючої системи оподаткування та впливу її у сфері забезпечення соціальних гарантій держави, збільшення ступеня соціальної захищеності найбільш нужденних верств населення необхідно застосовувати методичний підхід з використанням багатовимірної статистичної процедури, кластерного ранжування, яка дозволяє визначити основні характеристики досліджуваних об'єктів для моделювання системи фінансового забезпечення державних соціальних видатків, побудовану за принципом раціонального оподаткування.
Посилання
References:
Nguyen, H., Tham, J., Khatibi, A &Azam, S. (2020). Conceptualizing the effects of corporate tax rate differentials on transfer pricing activities of FDI enterprises in Vietnam.Accounting, vol. 6(3), pp. 291-300
Oktaviani, R., Kurnia, H., Sunarto, S &Udin, U. (2020). The effects of taxpayer knowledge and taxation socialization on taxpayer compliance: The role of taxpayer awareness in developing Indonesian economy. Accounting, vol. 6(2), pp. 89-96.
William F. Yancey, Karen S. Cravens (1998) A framework for international tax planning for managers. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, vol. 7, Issue 2, pp. 251-272.
Vasurenko, L., Kuksa, I. (2018). Financial provisions for individualization of loan payment level. Financial And Credit Activity: Problems Of Theory And Practice, vol. 3(26), pp. 469-476.
Vasyurenko, L., Kuksa, I., Danylenko, V., Ostashova, V., Kysliuk, L., Naholiuk, O., Sukhoruchenko, M. (2021). Modeling Financial Supply of State Social Expenditures: The «Human-Center» Tax Principle. International Journal of Supply and Operations Management, vol. 8(4), pp. 370-380.
Reynolds, A. (2006). Clustering Rules: A Comparison of Partitioning and Hierarchical Clustering Algorithms. Journal of Mathematical Modelling and Algorithms, vol. 5, рр. 475-504
King, R. S. (2014).Cluster Analysis and Data Mining: An Introduction / R. S. King.- S. l: Mercury Learning & Information.