ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ БРЕНДУ ТЕРИТОРІЙ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ У ГАЛУЗІ ТУРИЗМУ З ТОЧКИ ЗОРУ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ

Ключові слова: бренд-менеджмент, брендинг, брендинг місць, брендинг територій, брендинг місця, ситуаційний аналіз

Анотація

У статті розглянуто актуальність і значення бренд-менеджменту для територій, зокрема в контексті розвитку Одеської області в туристичній галузі. Визначено основні компоненти бренду, які включають у себе визначники, атрибути та асоціації, що формують образ регіону в свідомості споживачів. Підкреслено важливість ситуаційного аналізу для оцінки конкурентних переваг і недоліків території, що дозволяє створити ефективну стратегію брендингу. Аналіз сучасного стану туристичної діяльності в Одеській області, зокрема на основі статистичних даних, демонструє необхідність розвитку внутрішнього туризму, особливо в умовах кризи. Зазначено, що регіони конкурують між собою за залучення туристів, тому стратегічне управління брендом стає ключовим фактором успіху. Вивчення історії брендингу місць і аналіз існуючих наукових публікацій свідчить про те, що бренд-менеджмент територій є відносно новим напрямком у науковому дослідженні. На основі праць провідних вчених у цій галузі сформульовано концепцію бренду Одеської області, яка повинна базуватися на її унікальних характеристиках та ресурсах. Окремо розглянуто компоненти бренду, такі як визначники, що включають в себе назву міста, логотип, пам'ятки та інші елементи, які формують його образ. Визначено, що атрибути бренду пов'язані з унікальними пропозиціями та позиціонуванням Одеської області на туристичному ринку. Важливою складовою є формування позитивних асоціацій у споживачів, що забезпечить розвиток довіри до бренду. Стаття також аналізує існуючі конкурентні переваги Одеської області в порівнянні з іншими регіонами України, такими як Київ і Львів. Показано, що незважаючи на значний розрив у доходах від туризму, потенціал розвитку Одеської області залишається високим. Запропоновані шляхи удосконалення інфраструктури, підвищення якості обслуговування, а також активне просування регіону на туристичному ринку. Також у статті підкреслено, що для досягнення успіху в створенні територіального бренду необхідно реалізувати комплексний підхід, який включатиме аналіз ресурсів, можливостей і загроз, а також залучення всіх зацікавлених сторін. Дослідження в цій галузі є надзвичайно важливими для формування стратегії розвитку Одеської області як привабливого туристичного центру.

Посилання

Morgan N., Pritchard A., Pride R. Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Butterworth-Heinemann, 2004. 314 p.

Kotler Ph., Haider D. H., Rein I. J. Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations. Free Press, 1993. 388 p.

Morgan N., Pritchard A. , Pride R. Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Routledge, 2004. 314 p.

Кузьмук О. Територіальний брендинг як інструмент місцевого розвитку. Вісник Львівського університету. Серія філос.-політолог. студії. 2018. № 16. С. 156–161.

Велещук С. С. Територіальний брендинг як інструмент соціально-економічного розвитку регіону. Сталий розвиток економіки. 2015. № 3. С. 146–152.

Ємельянцева Д. І., Пашкова Д. Д. Брендинг міста як метод покращення інвестиційної привабливості територій та регіонального розвитку. Водний транспорт. 2014. № 2. С. 133–138.

Кучеренко К. В. Сучасні підходи до організації процесу формування міжнародного туристичного бренду країни. Інвестиції: практика та досвід. 2013. № 12. С. 96–100.

За 9 місяців 2023 року до державного бюджету від туристичної галузі надійшло майже 1,5 млрд грн. Державне агентство розвитку туризму. 2023. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/za-9-misyaciv-2023-roku-do-derzhavnogo-byudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-nadiyshlo-mazhe-1-5-mlrd-grn

Оґілві Д. Про рекламу. Харків : КСД, 2023. 240 с.

Ньюмейер М. ZAG. Найкращий посібник з брендингу. Харків : КСД, 2017. 192 с.

Туристична діяльність в Україні в 2019 році. Статистична інформація. Державна служба статистики України. URL: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2020/tyr/tyr_dil/tur_d_19_u.xlsx

Sexton D. Trump University Branding 101: How to Build the Most Valuable Asset of Any Business. Wiley, 2008. 336 p.

Morgan N., Pritchard A., Pride R. (2004). Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Butterworth-Heinemann.

Kotler Ph., Haider D. H., Rein I. J. (1993). Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations. Free Press.

Morgan N., Pritchard A. , Pride R. (2004). Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Routledge.

Kuzmuk O. (2018). Terytorialnyi brendynh yak instrument mistsevoho rozvytku [Territorial branding as a tool of local development]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia filos.-politoloh. studii, 16, 156–161. Available at: http://fps-visnyk.lnu.lviv.ua/archive/16_2018/24.pdf [in Ukrainian]

Veleshchuk S. S. (2015). Terytorialnyi brendynh yak instrument sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehionu [Territorial branding as a tool of socio-economic development of the region]. Stalyi rozvytok ekonomiky, 3, 146–152. [in Ukrainian]

Yemeliantseva D. I., Pashkova D. D. (2014). Brendynh mista yak metod pokrashchennia investytsiinoi pryvablyvosti terytorii ta rehionalnoho rozvytku [City branding as a method of improving the investment attractiveness of territories and regional development]. Vodnyi transport, 2, 133–138. [in Ukrainian]

Kucherenko K. V. (2013). Suchasni pidkhody do orhanizatsii protsesu formuvannia mizhnarodnoho turystychnoho brendu krainy [Modern approaches to the organization of the process of forming the country's international tourist brand]. Investytsii: praktyka ta dosvid, 12, 96–100. [in Ukrainian]

Za 9 misiatsiv 2023 roku do derzhavnoho biudzhetu vid turystychnoi haluzi nadiishlo maizhe 1,5 mlrd hrn [In 9 months of 2023, the state budget received almost UAH 1.5 billion from the tourism industry]. (2023) Derzhavne ahentstvo rozvytku turyzmu. Available at: https://www.tourism.gov.ua/blog/za-9-misyaciv-2023-roku-do-derzhavnogo-byudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-nadiyshlo-mazhe-1-5-mlrd-grn [in Ukrainian]

Ogilvi D. (2023). Pro reklamu [About advertising]. Kharkiv: KSD. [in Ukrainian]

Niumeier M. (2017). ZAG. Naikrashchyi posibnyk z brendynhu [ZAG. The ultimate branding guide]. Kharkiv: KSD. [in Ukrainian]

Turystychna diialnist v Ukraini v 2019 rotsi. Statystychna informatsiia [Tourist activity in Ukraine in 2019. Statistical information]. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2020/tyr/tyr_dil/tur_d_19_u.xlsx [in Ukrainian]

Sexton D. (2008). Trump University Branding 101: How to Build the Most Valuable Asset of Any Business. Wiley.

Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 15
Опубліковано
2024-12-18
Як цитувати
Калашніков, А. (2024). ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ БРЕНДУ ТЕРИТОРІЙ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ У ГАЛУЗІ ТУРИЗМУ З ТОЧКИ ЗОРУ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, (4 (14), 43-46. https://doi.org/10.32782/2708-4949.4(14).2024.7