ТУРИЗМ 4.0: СТАЛІСТЬ ТУРИСТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ
Анотація
Впровадження штучного інтелекту у напрямки сталого туризму є складним і багатогранним поняттям, яке потребує налагодження балансу інтересів всіх зацікавлених сторін. Проте, туристична індустрія стикається з багатьма викликами; головним з яких є відсутність інтелектуальних систем туризму, які налагоджують комунікацію в процесі обслуговування та позбавлені механізмів формування туристичного досвіду. В царині цих викликів загальна мета статті полягала в тому, щоб розробити методичну базу для інтелектуальної системи, орієнтованої на враження від туризму, яка враховує соціальні та технічні перспективи. Теорія соціально-технічних систем була прийнята як теоретична основа, а для розробки системи розумного туризму і процесу її організації була використана методологія Design Science Research. Розроблено синтезовану модель інтелектуального туризму, яка складається з підсистем, взаємодій та результатів оцінювання. Модель переслідувала забезпечення синергії та стійкості в інтелектуальних системах туризму та оптимізацію цінностей для всіх зацікавлених сторін у туризмі. У попередніх дослідженнях призначення інтелектуальних систем в туризмі зосереджувались но на пошуку та обробці інформації. Це дослідження розширює можливості інтелектуальних туристичних систем до підтримки спілкування, прийняття рішень та консультацій щодо культурних цінностей.
Посилання
Della Corte, Valentina, Giovanna Del Gaudio, Fabiana Sepe, and Fabiana Sciarelli (2019) Sustainable Tourism in the Open Innovation Realm: A Bibliometric Analysis. Sustainability, 11: 6114.
Buhalis, Dimitrios (2019) Technology in Tourism-from Information Communication Technologies to ETourism and Smart Tourism towards Ambient Intelligence Tourism: A Perspective Article. Tourism Review, 75: 267–72.
Buhalis, D.; Amaranggana, A. (2014) Smart tourism destinations. In Information and Communication Technologies in Tourism; Springer: Cham, Switzerland, pp. 553–564.
Miah S. J., Vu H. Q., Gammack J., McGrath, M. (2017) A big data analytics method for tourist behaviour analysis. Inf. Manag, 54, 771–785.
Fuchs M., Höpken W., Lexhagen, M. (2014) Big data analytics for knowledge generation in tourism destinations – A case from sweden. J. Destin. Mark. Manag, 3, 198–209.
Bostrom R. P., Heinen, J. S. (1977) Mis problems and failures: A socio-technical perspective, part ii: The application of socio-technical theory. MIS Q. 11–28.
Clegg, C. W. (2000). Sociotechnical principles for system design. Appl. Ergon., 31, 463–477.
Артеменко О., Єгорова В., Федченко В. Інтелектуальна система аналізу екскурсійних маршрутів. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Інформаційні системи та мережі». 2019. № 814. С. 380–386.
Буров Є., Городецька А. Інтелектуальний туристичний сервіс з опрацюванням контексту ситуації. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Інформаційні системи та мережі». 2020. № 689. С. 27–35.
Гаврилюк О. Пандемічна криза як каталізатор діджиталізації туристичної індустрії. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія «Економічні науки». 2021. № 60. С. 22–28.
Della Corte, Valentina, Giovanna Del Gaudio, Fabiana Sepe, and Fabiana Sciarelli (2019) Sustainable Tourism in the Open Innovation Realm: A Bibliometric Analysis. Sustainability, 11: 6114.
Buhalis, Dimitrios (2019) Technology in Tourism-from Information Communication Technologies to ETourism and Smart Tourism towards Ambient Intelligence Tourism: A Perspective Article. Tourism Review, 75: 267–72.
Buhalis, D.; Amaranggana, A. (2014) Smart tourism destinations. In Information and Communication Technologies in Tourism; Springer: Cham, Switzerland, pp. 553–564.
Miah S. J., Vu H. Q., Gammack J., McGrath, M. (2017) A big data analytics method for tourist behaviour analysis. Inf. Manag., 54, 771–785.
Fuchs M., Höpken W., Lexhagen, M. (2014) Big data analytics for knowledge generation in tourism destinations – A case from sweden. J. Destin. Mark. Manag., 3, 198–209.
Bostrom, R. P., Heinen, J. S. (1977) Mis problems and failures: A socio-technical perspective, part ii: The application of socio-technical theory. MIS Q. 11–28.
Clegg, C. W. (2000) Sociotechnical principles for system design. Appl. Ergon., 31, 463–477.
Artemenko O., Yehorova V., Fedchenko V. (2019) Intelektualna systema analizu ekskursiinykh marshrutiv [Intelligent system of analysis of excursion routes] Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia «Informatsiini systemy ta merezhi», 814, 380–386. [in Ukrainian]
Burov Ye., Horodetska A. (2020) Intelektualnyi turystychnyi servis z opratsiuvanniam kontekstu sytuatsii [Intelligent tourist service with processing of the context of the situation]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia «Informatsiini systemy ta merezhi», 689, 27–35. [in Ukrainian]
Havryliuk O. (2021) Pandemichna kryza yak katalizator didzhytalizatsii turystychnoi industrii. [Pandemic crisis as a catalyst for the digitalization of the tourism industry]. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky», 60, 22–28. [in Ukrainian]