ІННОВАЦІЙНІ МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У СФЕРІ ТУРИЗМУ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню впливу інновацій на розвиток маркетингових технологій у галузі туризму. Досліджено, що маркетинг є невід’ємною складовою успішного функціонування туристичного підприємства. Здійснено аналіз останніх досліджень і публікацій, які стосуються маркетингових інновацій у туристичній сфері. Визначено найпопулярніші на сьогоднішній день новітні технології маркетингу: аналітика з використанням штучного інтелекту; використання чат-ботів; маркетинг у соціальних мережах; технології на основі визначення місцезнаходження. Визначено, що маркетингові інновації в туризмі впливають на перспективні напрями розвитку туризму, удосконалення існуючих туристичних продуктів, підвищення іміджу і конкурентоздатності підприємств туристичної індустрії. При дослідженні новітніх маркетингових технологій було виявлено, що невирішеною залишається проблема оцінки актуальності певної маркетингової технології для конкретного туристичного підприємства. Простіше кажучи, відсутні оцінки потенційних переваг для підприємства від впровадження певної маркетингової технології порівняно з іншими. Основною метою дослідження була розробка оцінки актуальності сучасних маркетингових технологій у сфері туризму, що дозволило б туристичним підприємствам першочергово впроваджувати найактуальніші новітні маркетингові технології. Наведено класифікацію видів туризму залежно від мети поїздки. Проведений аналіз показав, що актуальність певних маркетингових технологій для клієнта може відрізнятися залежно від мети поїздки. Для вирішення проблеми було запропоновано метод бальної оцінки актуальності існуючих маркетингових технологій залежно від основної мети візиту клієнтів. Даний метод дозволяє туристичним підприємствам оцінювати пріоритет різних новітніх технологій маркетингу та першочергово впроваджувати найактуальніші з них. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для працівників сфери туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, науковців, викладачів, студентів вищих навчальних закладів тощо.
Посилання
Боднарук О. В. Використання інноваційних маркетингових технологій в туристичній індустрії. Вісник Приазовського державного технічного університету. 2019. № 37. С. 97–104. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/bodnaruk.htm (дата звернення: 24.06.2023).
Campbell, C., et al. From data to action: How marketers can leverage AI. Business Horizons. 2019. Vol. 63, № 2. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2019.12.002
Jordan, R. How AI-powered Chatbots Enhance Customer Engagement. 2019. URL: https://www.rtinsights.com/ai-powered-chatbots-enhance-customer-engagement/ (дата звернення: 24.06.2023).
Kilipiri, E., et al. Social Media and Influencer Marketing for Promoting Sustainable Tourism Destinations: The Instagram Case. Sustainability. 2023. Vol. 15. DOI: https://doi.org/10.3390/su15086374
Palos-Sanchez, P., Saura, J., et al. Users Acceptance Of Location-Based Marketing Apps In Tourism Sector: An Exploratory Analysis. Journal of Spatial and Organizational Dynamics. 2018. Vol. 6, № 3. URL: https://www.researchgate.net/publication/328019936_Users_Acceptance_Of_Location-Based_Marketing_Apps_In_Tourism_Sector_An_Exploratory_Analysis (дата звернення: 24.06.2023).
Маркетинг – що це таке, як працює та навіщо потрібен. URL: https://termin.in.ua/marketynh/ (дата звернення: 24.06.2023).
Основні види туризму та їх характеристика. 2020. URL: https://tourkazka.com/osnovni-vydy-turyzmu-ta-yikh-kharakterystyka/ (дата звернення: 24.06.2023).
Bodnaruk O. V. (2019) Vykorystannia innovaciinykh marketynhovykh tekhnolohii v turystychnii industrii [Use of innovative marketing technologies in the tourism industry]. Available at: https://tourlib.net/statti_ukr/bodnaruk.htm (last accessed: 24.06.2023).
Campbell, C., et al. (2019) From data to action: How marketers can leverage AI. Business Horizons. Vol. 63, № 2. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2019.12.002
Jordan, R. (2019) How AI-powered Chatbots Enhance Customer Engagement. Available at: https://www.rtinsights.com/ai-powered-chatbots-enhance-customer-engagement/ (last accessed: 24.06.2023).
Kilipiri, E., et al. (2023) Social Media and Influencer Marketing for Promoting Sustainable Tourism Destinations: The Instagram Case. Sustainability. Vol. 15. DOI: https://doi.org/10.3390/su15086374
Palos-Sanchez, P., Saura, J., et al. (2018) Users Acceptance Of Location-Based Marketing Apps In Tourism Sector: An Exploratory Analysis. Journal of Spatial and Organizational Dynamics. Vol. 6, № 3. Available at: https://www.researchgate.net/publication/328019936_Users_Acceptance_Of_Location-Based_Marketing_Apps_In_Tourism_Sector_An_Exploratory_Analysis (last accessed: 24.06.2023).
Marketynh – scho tse take, yak pratsuye ta navischo potriben [Marketing – what it is, how it works and why it is needed]. Available at: https://termin.in.ua/marketynh/ (last accessed: 24.06.2023).
Osnovni vydy turyzmu ta yikh kharakterystyka [Main types of tourism and their characteristics]. 2020. Available at: https://tourkazka.com/osnovni-vydy-turyzmu-ta-yikh-kharakterystyka/ (last accessed: 24.06.2023).