ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННІ ЕКСКУРСІЙ

  • Ганна Машіка Держаний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0001-6063-5823
Ключові слова: мобільний додаток, туризм, екскурсія, турист, послуга

Анотація

У статті висвітлено особливості використання мобільних додатків в організації та проведенні екскурсій. Визначено, що одна з основних переваг мобільних додатків для екскурсійного туризму полягає в тому, що вони можуть забезпечити туристам доступ до інформації про визначні пам’ятки та маршрути. Встановлено, що одними з найпопулярніших мобільних додатків для екскурсійного туризму є TripAdvisor, Viator, Guided Tours, Citymapper. З’ясовано, що до основних особливостей використання мобільних додатків в екскурсійному туризмі можна віднести мобільність, інформаційність, інтерактивність, персоналізацію. Виявлено, що мобільні додатки можуть використовуватися в різних сферах екскурсійного туризму, включаючи туристичні агентства, музеї та історичні пам’ятки, гід-екскурсоводи. Визначено, що використання мобільних додатків в екскурсійному туризмі має ряд переваг, включаючи підвищення якості обслуговування туристів, збільшення кількості туристів, зменшення витрат на обслуговування туристів. Зазначено, що використання мобільних додатків в екскурсійному туризмі має і деякі недоліки, зокрема недостатня інформативність, недостатня інтерактивність, недостатня персоналізація. Встановлено, що мобільні додатки повинні бути інформативними, інтерактивними та персоналізованими, а також доступними для широкого кола туристів, незалежно від їхніх інтересів, мови та віку. Основними перевагами використання мобільних додатків під час ведення екскурсії є покращення орієнтації в просторі, збільшення обсягу інформації, яку можна надати туристам, зроблення екскурсії більш інтерактивною та захоплюючою. Виявлено, що мобільні додатки є ефективним інструментом, який може бути використаний для підвищення ефективності та якості проведення екскурсій. Встановлено, що мобільні додатки сприяють поступовій цифровізації всієї галузі туризму, що дозволяє відмовитися від традиційних носіїв інформації. Виокремлено переваги використання мобільних додатків у туризмі. Виділено труднощі та проблеми використання мобільних додатків з точки зору галузі та споживача.

Посилання

Білозубенко В., Разінькова М., Небаба Н., Ятчук О. Комунікаційні та інформаційні технології в туризмі: теоретикометодичний аспект. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія «Економічні науки». 2020. № 3(147). С. 48 56.

Григор’єва С. Lviv City Card виповнився перший рік: найпопулярніші картки і топ атракції. Львівська міська рада. 2019. URL: https://city-adm.lviv.ua/news/tourism/271555-lviv-city-card-vypovnyvsia-pershyi-rik-naipopuliarnishi-kartky-i-top-atraktsii

Гудима Ю. GPS: нові горизонти в туристичній справі. Карпати. 2005. Вип. 1(3). URL: http://www.karpaty.net.ua/arkhiv/2005-rik/13-1-3-zyma2004-2005-rr/58-gps-novi-horyzonty-v-turystychnii-spravi

Дащук Ю.Є., Лепкий М.І. Досвід використання SMART-технологій в управлінні туристичним продуктом міста. Приазовський економічний вісник. 2019. Вип. 3(14). С. 294 298.

Концепція «Київ Смарт Сіті 2020». Смарт Сіті – Стратегія Розвитку Міста XXI століття. 2017. URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/MR171881?an=7&ed=2017_11_21

Мельниченко С., Єсипова К. Інтернет-технології в діяльності туристичних підприємств. Вісник КНТЕУ. 2010. Вип. 6. С. 35 47.

Мешко Н., Фалько Є. Розвиток туристичного бізнесу в умовах інформатизації світової економіки. Глобальні та національні проблеми економіки. 2014. № 2. С. 114–120.

Пасічник В.В., Артеменко О.І., Попик І.В. Геоінфрмаційні технології, зорієнтовані на потреби туриста. Cучасні особливості формування і управління інноваційним потенціалом регіонального розвитку туризму та рекреації із залученням молодіжного ресурсу: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (15−17 жовтня 2015 р.). Тернопіль: ТНТУ, 2015. С. 238−241.

Citymapper. URL: https://citymapper.com

Hrabar M., Kashka M. Influence of mobile applications on tourism. The Potential of Modern Science: collective monograph. Volume 2. London: Sciemcee, 2019. P. 83−94.

Hrabar M., Kashka M. Tourist internet advertising: current state and trends of development. Social and legal aspects of the development of civil society institutions: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp.z o.o., 2019. P. 61−76.

SmartGuide: Digital Tour Guide. URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.smart_guide.smartguide.T_00007&hl=en_US

Tripadvisor. URL: https://www.tripadvisor.com/

Bilozubenko V., Razinkova M., Nebaba N., Yatchuk O. (2020) Komunikatsiini ta informatsiini tekhnolohii v turyzmi: teoretykometodychnyi aspekt [Communication and information technologies in tourism: theoretical and methodological aspect]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu. Seriia «Ekonomichni nauky», no. 3(147), pp. 48 56.

Hryhorieva S. (2019) Lviv City Card vypovnyvsia pershyi rik: naipopuliarnishi kartky i top atraktsii [Lviv City Card has completed its first year: the most popular cards and top attractions]. Lvivska miska rada. Available at: https://city-adm.lviv.ua/news/tourism/271555-lviv-city-card-vypovnyvsia-pershyi-rik-naipopuliarnishi-kartky-i-top-atraktsii

Hudyma Yu. (2005) GPS: novi horyzonty v turystychnii spravi [GPS: new horizons in tourism. Carpathians]. Karpaty, no. 1(3). Available at: http://www.karpaty.net.ua/arkhiv/2005-rik/13-1-3-zyma2004-2005-rr/58-gps-novi-horyzonty-v-turystychnii-spravi

Dashchuk Yu. Ye., Lepkyi M. I. (2019) Dosvid vykorystannia SMART-tekhnolohii v upravlinni turystychnym produktom mista [Experience of using SMART technologies in the management of the tourist product of the city]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, no. 3(14), pp. 294 298.

Kontseptsiia «Kyiv Smart Siti 2020». Smart Siti – Stratehiia Rozvytku Mista XXI stolittia ["Kyiv Smart City 2020" concept. Smart City – City Development Strategy of the 21st century]. (2017). Available at: https://ips.ligazakon.net/document/view/MR171881?an=7&ed=2017_11_21

Melnychenko S., Yesypova K. (2010). Internet-tekhnolohii v diialnosti turystychnykh pidpryiemstv [Internet technologies in the activity of tourist enterprises]. Visnyk KNTEU, no. 6, pp. 35 47.

Meshko N., Falko Ye. (2014) Rozvytok turystychnoho biznesu v umovakh informatyzatsii svitovoi ekonomiky [Development of tourism business in the conditions of informatization of the world economy]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, no. 2, pp. 114–120.

Pasichnyk V. V., Artemenko O. I., Popyk I. V. (2015) Heoinfrmatsiini tekhnolohii, zoriientovani na potreby turysta [Geoinformation technologies oriented to the needs of tourists]. Cuchasni osoblyvosti formuvannia i upravlinnia innovatsiinym potentsialom rehionalnoho rozvytku turyzmu ta rekreatsii iz zaluchenniam molodizhnoho resursu: materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (15−17 zhovtnia 2015 r.). Ternopil: TNTU, pp. 238−241.

Citymapper. Available at: https://citymapper.com

Hrabar M., Kashka M. (2019) Influence of mobile applications on tourism. The Potential of Modern Science: collective monograph. Vol. 2. London: Sciemcee, pp. 83−94.

Hrabar M., Kashka M. (2019) Tourist internet advertising: current state and trends of development. Social and legal aspects of the development of civil society institutions: collective monograph. Vol. I. Warsaw: BMT Erida Sp.z o.o., pp. 61−76.

SmartGuide: Digital Tour Guide. Available at: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.smart_guide.smartguide.T_00007&hl=en_US

Tripadvisor. Available at: https://www.tripadvisor.com/

Переглядів статті: 16
Завантажень PDF: 12
Опубліковано
2024-02-21
Як цитувати
Машіка, Г. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННІ ЕКСКУРСІЙ. Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry, (1 (11), 32-39. https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(11).2024.6